Annons:
Etiketthumor
Läst 2042 ggr
[aspie]
12/16/08, 2:45 PM

OT: Vad tycker du om?

Vad tycker du mest om, konst som är snygg eller konst som talar?

Jag tycker om konst som håller käften!

(hörde den nyss på tv, he he, skitkul tycker jagSkrattande)

Annons:
Silvernalles
12/16/08, 4:03 PM
#1

Jätterolig! Jag tycker om konst som uttrycker en personlig tolkning, liksom förmedlar en känsla.
Tycker inte om konst som bara är en avteckning av verkligheten, fakta, rakt upp och ner.

[aspie]
12/16/08, 5:43 PM
#2

Oj, jag förklarade kanske inte riktigt Skäms Jag menade att jag hörde detta "skämt" på ett reklaminslag på tv. Alltså dom sa så som jag skrev.

Jag kan inget om "konst". Annars tycker jag att konst kan vara så mycket och inte bara målade tavlor. Kan ta ett exempel; känner en konditor som gör riktiga konstverk av marsipan och det smakar gott oxå, he he

Flört

isa
12/16/08, 7:43 PM
#3

Konst är mycket. Musik, teater, inte bara tavlor. Framför allt är annorlunda konst, de som gör vackra tårtor- påminner om #2 konstverk av marsipan. Finns ju tydligen de som gör konstverk av riktig choklad också. sånt tycker jag är intressant konst. Och som sagt, det smakar gott också om konsten.

Men bara några "klatchiga" streck eller prickar på tavlor, det kan jag inte kalla konst. I det fallet är graffitti mera konst tycker jag.

hejdå

[aspie]
12/16/08, 9:23 PM
#4

Graffitti är underbart snyggt när det är en konstnär som sprayat Flört

flikkan77
12/16/08, 9:47 PM
#5

Jag tycker om konst jag kan känna på. Är mycket för struktur och form och tycker om att röra vid saker. Glad

"You just have to belive…"

[aspie]
12/16/08, 10:06 PM
#6

Jag tror alla missförstått mitt inlägg. Hmmm, det var egentligen bara en rolig grej jag hörde på tv-reklam. Skrev det som en typ rolig historia, men alla vil skriva om konst. Förvånad

jaghar nog svårt för att uttrycka mig rätt Obestämd

Annons:
[Tassy]
12/16/08, 11:53 PM
#7

aspie: hehe, jag förstod och skrattade gott :)

isa
12/17/08, 12:22 AM
#8

Nej, jag förstod. De frågade nån på tv:n om de gillar konst som talar och då svarade någon fyndigt: nej jag tycker om konst som håller käften. Sen spånade vi väl vidare på vad vi själva tycker om för konst "på riktigt" utan skämt. Du har inte uttryckt dig fel. Det blev en intressant tråd tycker jag.Glad

flikkan77
12/17/08, 10:01 AM
#9

aspie: Jag förstod också!Glad Kände bara för att skriva vad jag tycker om för konst ändå. Tycker konst är roligt och att det är alldeles för sällan jag får ta på den.

"You just have to belive…"

flikkan77
12/17/08, 10:02 AM
#10

aspie: Minns du vad det var reklam för? Jag kommer inte på nått som skulle passa in, reklam är krångligt ibland.

"You just have to belive…"

[aspie]
12/17/08, 12:24 PM
#11

Jasså, ni förstod mig i varje fall Skrattande Jo, det blev ju faktiskt en ganska intressant tråd trots allt.

#10 Nej, jag minns faktiskt inte vad det var för reklam, men tror den var på tv 4. Jag låg och spelade på min mobil och lyssnade på tv:n i bakgrunden. Trodde jag skulle sätta i halsen när jag hörde det och sprang upp för att skriva ner det på psykologi innan jag lömde bort vad de sa.

SKITKUL! Skrattande

kerstinjo
12/17/08, 4:02 PM
#12

SkrattandeSkrattande fast jag fick läsa det två gånger för att fatta!Skäms

 Kerstin 

 

[aspie]
12/17/08, 4:06 PM
#13

Men Kerstin, lilla gumman. är du kanske lite trött idag Flört

Annons:
flikkan77
12/17/08, 5:06 PM
#14

#11 Snällt att du delade med dig! Glad

"You just have to belive…"

[aspie]
12/17/08, 7:22 PM
#15

#14 Det var så lite så Flört

Upp till toppen
Annons: