Annons:
Etikettdagens-fråga
Läst 2823 ggr
UlrikaG
12/22/08, 2:35 PM

Ångest och ursprung?

Har ångesten alltid ett ursprung eller finns det ångest som bara uppkommer utan egentligt skäl?

Vad tror ni?

Annons:
AnneN
12/22/08, 3:18 PM
#1

Jag tror att den alltid har ett ursprung, men ibland kan det vara väldigt svårt att hitta det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Saga85
12/22/08, 3:31 PM
#2

Jag tror som AnneN.

Min förra terapuet pratade om att ångest är uttryck för en stark (och okänd) rädsla. Det gäller att hitta denna "rädsla" och ta itu med den för att på så sätt få bukt på ångesten.

flikkan77
12/22/08, 3:38 PM
#3

Håller med ovanstående talare.

Ångest har nog ett ursprung bara det att man inte alltid förstår vilket det är. Jag kan vakna med ångest och har absolut ingen aning om varför, men nått bör det ju vara. Tror jag… Flört

"You just have to belive…"

UlrikaG
12/23/08, 6:18 PM
#4

Även jag är övertygad om att ångest alltid har ett ursprung, men att det kan vara oerhört svårt att finna pga många orsaker.

Dock tror jag oftast vi som är drabbade av någon form av ångest, är vår största fiende, då vi inte litar på oss själva till den grad att vi vågar ta steget att läka, av rädsla för vad vi skall finna, och ev förlora.

David
12/23/08, 6:51 PM
#5

Jag tror också att grundorsaken till att man drabbas av ångest alltid har ett ursprung, som ofta, eller nästan jämt, är otroligt svårt att hitta. Men sen när man väl är inne i "ångestsystemet", så kan ångesten komma utan anledning. Allafall är det så för mig.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Destany
12/23/08, 7:24 PM
#6

jag fick panikångest pga av en jobbig relation.. o detta vet jag eftersom paniken började i samband med relationen.. nu e paniken så gott som borta men relationen e fortfarande jobbig så den kommer väl igen

Annons:
[aspie]
12/23/08, 7:28 PM
#7

Håller med David! Åtminstone verkar det så på mig efter alla år av ångest

isa
12/23/08, 10:07 PM
#8

Jag tror också att ångesten/panikångest har en orsak från början, ett ursprung. Sen har det varit så med mig också , som David skriver att sen när man väl är inne i ångestperioden så kan det komma utan att man förstår varför eller utan direkt anledning.

Jag tror ångest föder ångest så att säga.

#3 När jag vaknar med ångest och haft en bra sömn och t.o.m en trevlig dröm, då tror jag att ångesten ligger där undermedvetet i alla fall, den hade bara inte kommit ut tillräckligt mycket på dagen………. vet ej dock vilket som är värst, att få det direkt när man vaknar , mitt på dagen, kvällen eller på natten när man sover. Det är lika otrevligt varje gång.

Tur att vi alla finns härinne som kan stötta varannGlad

allhealing
12/24/08, 3:45 PM
#9

Enligt mina tankar om hur allting fungerar så har allting ett ursprung. Utom då möjligtvis ursprunget som då skulle vara orginalet.

Allting kommer från orginalet. Detta orginal är alltid i kontakt med allting hela tiden. Detta orginal kan alltså inte vara en fysisk sanning så som vi uppfattar världen. Utan en existens bortom det vi kan se med våra fysiska ögon. En plats bortom tid och rum.

När vi befinner oss i ett universum där tudelning är det som gör vårt universum så dynamiskt så kan vi skapa ångest. Det enda vi behöver göra för att skapa ångest är att tro att vi är separerade från helheten.

Detta skapande gör att vi tror att vi behöver någonting som vi inte kan få och därmed skapar vi ångest för att göra detta verkligt för oss.

Vi har därmed själv skapat ett tillstånd som vi kallar för ångest.

Det man kan skapa kan man även förändra. Det går att göra om sin skapelse och ersätta den med någonting annat istället. Om man så önskar.

En skapelse skulle kunna vara att man inte kan göra någonting åt detta. Då blir detta sant tills man själv väljer att förändra detta synsätt.

Det är mycket enklare att lägga sin sanning utanför sig själv hos någon annan eftersom man då själv slipper ta ansvaret för det som inträffar. Även detta är en skapelse som vi själva gjort.

Du kan alltså skapa allting i ditt eget liv. Du har alltså skapat allting i ditt eget liv.

Antingen skapar du detta själv.

Eller så väljer du att låta någon annan skapa det åt dig.

Det blir en viss skillnad när man granskar resultatet.

Blir mitt liv så som jag själv vill det?

Eller blir ingenting som jag har tänkt mig?

Gå alltid tillbaka till källan när du ska finna lösningen om du vill bli den som själv skapar ditt eget liv.

Gå alltid tillbaka till helheten innan vi valde att separera oss från helheten.

Gå alltid tillbaka till källan som existerar inom oss alla.

Skapa alltid från din egen källa.

Titta gärna på hur andra har gjort och ta lärdom av det du ser.

Skapa sedan bara det som du själv vill ha kvar.

Rikta ditt focus dit du vill så kommer du förr eller senare att hamna just där.

Se det som varit som din läromästare och dra lärdom av det du lärt dig.

Skapa sedan samma sak om och om igen. Det är så mästaren gör när målet ska uppnås. Detta är ett väldigt effektivt sätt att uppnå det man vill med sitt liv med en väldigt accelerad fart.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: