Annons:
Etikettoff-topic
Läst 941 ggr
kerstinjo
2008-12-21 15:16

Nya sjukregler

Gäller från första juli varje år:

 

§1. Sjukdom ingen frånvaroorsak Läkarintyg accepteras inte längre! Kan du ta dig till doktorn kan du ta dig till jobbet!

§2. Tjänstledighet p.g.a. operation Beviljas ej! Varje anställd som tänker operera sig skall avstå från denna åtgärd, eftersom allt en anställd har, har vi användning för. Om något avlägsnas sänkes den anställdes värde. Undantag kan göras förutsatt att lönen sänks i motsvarande grad.

§3. Dödsfall Eget dödsfall accepteras som frånvaro. Arbetsgivaren måste dock meddelas två veckor i förväg så att en efterträdare kan läras in.

§4. Tandläkarbesök Vi anställer enbart personer med löständer. Ni kan använda internposten för att skicka tänderna till lagning i stället för att ränna hos tandläkaren.

§5. Graviditetsfall Absolut förbjudna! På arbetet ska man sitta eller stå med benen i kors. Arbetsgivaren ska se till att preventivmedel finns till hands.

§6. För att undvika gynekologbesök Sätt dig på kopieringsmaskinen, ta en bild och skicka till gynekologen.

§7. Psykiska problem Tänk inte så mycket, arbeta hårdare. --------------------------------------------------------------------------------

 Kerstin 

 

Annons:
kerstinjo
2008-12-21 15:27
#1
Doktorn skrev …
  1. Femårig flicka med öroninflammation två gånger årligen sedan urminnes tider.
  2. Patienten måste sova högt under kudden.
  3. Har varit och fjällvandrat. Nedkom med helikopter igår.
  4. Aktuella mediciner: Vet inte vad de heter.
  5. Patienten fick rådet att gå och hänga sig.
  6. Patienten har bedömts som osammanhängande.
  7. Liten knöl på höger sida av vänster skalle.
  8. Patient röker en cigarett i veckan. Uppmanar honom att dra in på rökningen.
  9. En hel del bekymmer med sina fötter, kan inte sjunga för halsen.
  10. Använder käpp och håller sig på vägarna.
  11. Söker för allergiska besvär. Samtal via magen som tolkar.
  12. 1974 fick patienten en grävskopa över sig. Sedan dess ringningar i öronen.
  13. Har böjat få blodiga små matskedar i avföringen upp till 15-20 ggr/dag.
  14. Uppjagad man som håller huvudet i vänster hand.
  15. Patienten har varit på hunddagis i Gävle med stöd av socialtjänsten.
  16. Stumpen blödde igenom varför den byttes.
  17. Lastbilschaufför med god kondition som åker en mil utan att bli andfådd i vanliga fall.
  18. Änka sedan 1980 då patienten dog i hjärtinfarkt.
  19. Patient har återigen fått ont i värken.
  20. Kan ej få ned hakan mot huvudet.

 Kerstin 

 

[aspie]
2008-12-21 15:41
#2

Phu! Jag troode de nya sjukreglerna var på riktigt först och blev skitskrajSkrikandesSkrattande

isa
2008-12-21 16:26
#3

Glad hi hi hi.  Kerstinjo: Det var roligt! Båda sakerna var kul!!

haltalotta
2008-12-21 18:13
#4

Skrattande Ett gapskratt förlänger livet.

Tur att det första inte är sant, medan det andra får mig att undra vad som står i min egna journal. Jag tror jag ska begära ut en utskrift. Vem vet det kan finnas mycket roligt att läsa.

[aspie]
2008-12-21 18:16
#5

Oj, jag läste visst inte det andra riktigt Förvånad HA HA HA HA det var riktigt roligt. Kan undra vad det står i våra journaler egentligenObestämd

David
2008-12-21 18:17
#6

Tror faktiskt att det är dem som FK har haft som förebilder när de satt sina nya regler… Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
2008-12-21 18:18
#7

David då Skrattande

isa
2008-12-21 18:26
#8

#6 Hi hi hi. Mera kul! Man kan nog tro att FK har den som ständigarbetsmall…………….. hi hi Glad

David
2008-12-21 18:29
#9

Undra om det inte var någon direktör på FK som blandade ihop reglerna, och tog de här istället. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
2008-12-21 18:31
#10

#9 Skulle inte förvåna mig allsObestämd

isa
2008-12-21 19:39
#11

Kan detta vara anledningen till att de alldeles nyss, tillsatte en ny direktör på FK???????????Flört

Upp till toppen
Annons: