Annons:
Etikettoff-topic
Läst 806 ggr
kerstinjo
2008-12-25 00:36

Jippie!!!

NU är julen slut för min del och snart åker adventsstjärnorna ner. Hu vad gott!

Nu är det snart vår och inte 17 kan man ha julgrejer uppe då.

Här är det kaos, två hundar har levt som idioter här, och flyttat bort och runt det mesta. Inte kan de dricka vatten och stänga munnen efter sig heller. Dropp, dropp och ett ruskigt vått golv.

Nu ska jag krypa till sängs för i morgon är det jobbardag.

Sov så gott allihop!

 Kerstin 

 

Annons:
isa
2008-12-25 01:03
#1

Tjohoooooooooo, nu är klockan 00.01, och jag håller med dig kerstinjo!

Det är ganska så skönt att det mesta av julen är över nu.  Ett av alla ångest-tryck har just släppt över mitt bröst.

Som sagt, nu har vi passerat vintersolståndet (eller vad det heter) och går mot ljusare tider.Glad

flikkan77
2008-12-25 04:44
#2

Jag mår helt plötsligt sämre än jag gjorde innan. Suck!

Fast vi hade också vovvar som hade roligt här +7 mer eller mindre vettskrämda katter. Flört Vovvarna var rätt stora och hade väldigt, väldigt kul!

Min Lillskrutta till hund stänger inte heller munnen när hon har druckigt. Dessutom har hon ganska stor mun med stora läppar som rymmer massa vatten så hon kan gå genom två rum och ändå ha så pass mycket vatten kvar i munnen att man kan bli blöt när hon ska gosa. Älskade vovva! Glad

"You just have to belive…"

isa
2008-12-25 14:00
#3

#2 Jobbigt att du mår sämre nu än innan jul! Hoppas det har lättat lite! Det är bra med djur, dom gör en glad! hi hi , roligt med din hund som skvätter vatten i rummen när hon har druckit, fast mindre kul för dig förstås, men det lät så roligt. Då får du många blöta pussar då av henne kan jag tänka mig?Glad

flikkan77
2008-12-25 16:13
#4

#3 Jo, nu mår jag lite bättre igen, fast jag tror att jag håller på att bli förkyld.

Får massa blöta pussar av min vovva, även jordiga sådana när hon varit ute i åkern och burit runt på frusna jordkokor, eller bara ätit lite jord. Hon kan lyckas ha gjord kvar i munnen i säkert en halvtimme efter att hon har varit ute. Fattar inte hur hon lyckas! Min andra vovva vägrar dricka ibland för vattnet är för smutsig när lillskruttan sköljt munnen. Glad

"You just have to belive…"

isa
2008-12-25 22:41
#5

#4 Skönt att du mår lite bättre. Inte så kul dock att bli förkyld….. Det är nu ibörjan av din förkylning som du ska använda röd solhatts-droppar. Det är jättebra!

Då blir förkylningen inte lika våldsam som den annars kan bli. De stoppar liksom förloppet och lindrar symptomen jättemycket. Vitlök är bra också!

Roliga hundar du har! :o)

Upp till toppen
Annons: