Annons:
Etikettbehandling
Läst 1381 ggr
Sara
2009-01-28 01:03

Jag har varit i radio

Ni kan läsa storyn bakom här.

Längre ner i inlägget finns länk till radiosnacket.

Det hela handlar om att min vårdcentral vill spara pengar på att få patienter att antingen byta mediciner till billigare sorter (sämre?) eller att de allra helst ska sluta med dem.

En av mina mediciner heter Efexor och kostar ca 2000:- för tre månader för mig. Den ville de att jag helst ska sluta med pga att den inte gjort mig frisk än… Att den håller de flesta av mina panikångestattaker och ångest borta tänkte de inte på.

Även en B12 medicin tyckte de jag borde sluta med pga att mina värden var så bra. Själva poängen är ju att värderna är bra så länge jag tar min medicin. Slutar jag blir ju värderna dåliga igen. B12 kommer jag att få äta livet ut.

Och detta var det en läkare som sa, han är oxå verksamhetschef så jag undrar vad som var hans största prioritet..

Sara

Annons:
flikkan77
2009-01-28 10:33
#1

Otroligt korkade kommentarer, vissa sjukdomar kan man ju behöva äta medicin resten av livet för utan att bli helt frisk för det.

Min läkare berättade för mig i höstas att jag troligen kommer att få äta medicin resten av livet och aldrig bli helt frisk för att orka med ett vanligt liv med jobb 40 timmar i veckan osv…

Sen är det väl inte konstigt att värdena för vitamin är bra när man tar medicin. Det man skulle kunna göra är väl att testa en period utan att tillsätta vitamin och hur det försämras. En sådan fråga hade jag förstått, men att bara sluta för att värdena är bra… nä, det köper jag inte!

Jag hade akutjärnbrist en gång och det var ett himlans mätande när jag skulle sluta med medicinen där. Bara för att det inte skulle bli dåligt igen.

"You just have to belive…"

kerstinjo
2009-01-28 19:42
#2

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta. Jag undrar om den läkaren tänkte innan han pratade?

 Kerstin 

 

AnneN
2009-01-28 20:01
#3

Ibland kan man undra om läkarna fick sin licens i flingpaketet!

(saknar länk till radiosnacket)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sara
2009-01-28 20:59
#4

Ooops.. Visste det var nått jag glömde.. Skäms

Här kommer den istället.

Sara

Carlo
2009-01-29 17:19
#5

#3 Japp, jag håller med dejj anneN..:)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Tatsja
2009-01-30 00:39
#6

Har morfinplåster, som fungerar bra. Men nu bytte de märke och detta plåster får jag utslag av. Pratade med apoteket och deras svar var att då får jag komma tillbaka med alla förpackningar, även de oöppnade. Men nya får jag inte. Får lov att prata med läkaren om att skriva ut ett nytt recept.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Upp till toppen
Annons: