Annons:
Etikettertvångsvårdrättsligt
Läst 3843 ggr
David
2008-12-05 15:45

Inkompetens!

Måste skriva av mig! Tror att ALLA inom domstolsverket är både inkompetena, och säkert inkontinenta också!

Har försökt i två dagar, och då menar jag verkligen TVÅ DAGAR, att få fram någon prejudicerande dom som handlar om brott mot tystnadsplikt, och domar har jag fått kopior på, men absolut ingenting som har med det jag varit ute efter. Idag fick jag på faxen en kopia på en dom ifrån 1925 (!!) där en läkare pratat för högt om en patients hälsotillstånd så andra i väntrummet hörde det.

Undra om den domen går att hänvisa till i mitt ärende? Flört

Är det kanske någon här inne som är lite smartare än proffsen, och kan hitta något om brott mot tystnadsplikt gällande sjukvårdspersonal? Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
2008-12-05 16:30
#1

Ytterliggare ett fax. Jag är inte heller intresserad av en tvist gällande hur vida prövningstillstånd ska lämnas för hur urinprovsanalyser ska hanteras.

Nu fick jag allafall svar på att domstolsverket är inkontinenta också.

Och att urinprovsanalyser går under sekretesslagstiftningen. Tack. Men… inte direkt vad jag var ute efter här heller…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
2008-12-05 17:00
#2

haha… får jag ett till fax innan kvällen börjar så får jag snart flytta den här tråden till humordelen! Flört

Jag skrattar gott åt allt jag fått, men ingenting som stämmer med det jag vill ha.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

spikes
2008-12-05 17:00
#3

jag förstår inte riktigt vad du är ute efter…kan du förklara lite för en gammal tantSkrattande

David
2008-12-05 17:02
#4

Det är alltså en person som jobbar inom sjukvården som läckt information ifrån min journal till andra, bland annat sin man. Och det är ju ett brott mot tystnadsplikten/sekretesslagen. Och inom kort (definitionsfråga) ska det upp i tingsrätten. Och då har jag letat efter andra domar i liknande frågor… och ja… du ser ju resultatet ovan Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

spikes
2008-12-05 17:06
#5

aha då förstår jag,men går det inte att kontakta media aftonbladet eller nått för råd?…sådan brukar dom ha stenkoll på, man kan ju maila dit….det gjorde jag fast då gällde det jehovas vittnen och lagen om barn som far illa under deras sekt….Flört

Hawknestgrove
2008-12-05 18:48
#6

Bra tips, spikes…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Salladshataren
2008-12-05 19:05
#7

David, ska du och jag starta advokatbyrån när vi blir stora? Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

spikes
2008-12-05 19:08
#8

6,tackGlad

Yuki
2008-12-05 21:32
#9

#7 Det är ju jag som vill bli jurist. Glad

David
2008-12-05 23:51
#10

Vi har ju en hel advokatbyrå här! Kanon!

Och jag som har planer på att starta en till iFokus-sajt, perfekt. Har redan Medarbetare till den Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
2008-12-06 07:59
#11

Får jag ansvara för sekretesslagarna? Och gärna djurskyddslagarna också. För de verkar jag ha lärt mig utantill.

Pratade med Socialstyrelsen idag, och helt plötsligt började vi båda två rent spontant prata om, ja, men det står ju i 7 kapitlet, § 1c och kanske du kan använda dig av 4§ också. Flört

Och när det gäller djurskyddsfrågor. Då behöver jag inte ens titta i lagen lägre. Tjopp. Undra om man kan tenta av vissa lagar och bli halvjurist direkt?  Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

parisjetaime
2008-12-06 10:42
#12

Hallå. Det är ju jag som är juristen som i framtiden ska bli diplomat! Jag vill också vara med!SkrikandesFlört

David
2008-12-06 15:10
#13

#12. Du är sååå välkommen så. Vilken byrå det här kommer bli! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
2008-12-08 15:29
#14

Någon här, Kerstin (?) som har bättre koll på detta? Har i snart fyra dagar mailat och blivit runtkopplad i det här ärendet. Verkar inte finnas en enda dom gällande sekretess, 7 kap, 1 c §. Alltså sekretess inom hälso- och sjukvården. Antingen så mörkas allt, eller så är jag den första (!!!???) som blivit utsatt för brott mot den, vilket jag starkt betvivlar…

Sista hänvisningen var att jag skulle ner i Landsarkivet i Göteborg och gräva, för EVENTUELLT kunde det finns några gamla domar tidigare än 1970 där. suck!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hawknestgrove
2008-12-08 17:14
#15

Åh… juridik i fokus? Snacka om att det skulle bli poppis!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
2008-12-08 19:51
#16

#15. Fast isåfall skulle man inte få ta upp kattfrågor! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

heliotropes
2008-12-08 20:01
#17

Jag vet inte riktigt säkert vad du söker, men här kanske det finns något under tystnadsplikt!??

http://www.justitiekanslern.se/beslut/register.htm#T

Eva // medarbetare på Perser


David
2008-12-08 20:04
#18

#17. TACK! Du har hittat någon som ingen som jobbar med juridik på någon post inom domstolsväsendet hittat. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

heliotropes
2008-12-08 20:20
#19

SkrattandeKul om det kan vara till hjälp.

Eva // medarbetare på Perser


Cat
2008-12-09 03:00
#20

Hur får man de att gå till tingsrätten? Vart vänder man sig till från första början förutom patientnämden? För dom gör ju ingenting

Annons:
David
2008-12-09 04:10
#21

#20. Om det är ett brott mot tystnadsplikten, dvs. att någon inom sjukvården "läckt" uppgifter om dig, så är det polisen du ska gå till, och göra en polisanmälan. Sen rullar det på, åklagare tittar på det, med lite tur blir det förhör osv osv.

Att räkna med hjälp ifrån patientnämnden eller sjukhuset är som… ja…. Patientnämnden här har då berättat att de inte är några jurister eller domstolar, de "vägleder" bara patienter vart man ska vända sig. Skulle jag kunna göra också. Utan utbildning!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Cat
2008-12-09 05:03
#22

Ja patientnämden låter ju fint iaf. Hoppas de går bra i rätten då.

David
2008-12-09 06:12
#23

Ja, patientnämnden, det LÅTER fint, men i själva verket skulle de kunna kalla sig för "information" eller upplysning. För det är det enda de gör.

Jodå, kommer nog gå bra, när vi väl kommer dit. Känns som jag just nu får göra åklagarens jobb för att hon ska förstå… Men men…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Upp till toppen
Annons: