Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 1541 ggr
Antigona
1/16/09, 11:32 PM

Svårt att sova??

jag har äntlligen hittat DET som hjälper mig att både somna samt att somna om.. ni vet väl liksom jag hur tankarna jagar en och ofta ger både ångest och jobbigare tankar…

Jag köpte helt enkelt en cd-spelare och lånade ljudböcker på biblioteket. Jag somnar i  princip direkt, oftast fortare än jag vill *ler*

Man kan väl säga att ju fortare du vill somna desto tråkigare ljudbok ska du skaffa dig. Du kan inte tänka på annat och samtidigt koncentrera dig på vad boken handlar om.

Jag hoppas att, on inte alla, så åtminstone någon kan bli lika hjälpt av mitt tips som jag själv blivit.

Sov gott!!

Annons:
kerstinjo
1/16/09, 11:37 PM
#1

Det kan nog vara en bra ide. Sedan kanske det kan vara avslappnande att ligga och lyssna bok om man inte orkar koncentrera sig och läsa själv.

Eller också somnar man fort som du.Glad

 Kerstin 

 

Antigona
1/16/09, 11:40 PM
#2

ja.. jag kom på att jag skulle ha boken till sängs när jag upptäckte att jag blev så avslappnad och trött mitt på dagen då jag skulle lyssna… det gick inte alls :-)

Hoppas verkligen att någon provar.. jag ger det här tipset till så många som jag bara kan, för mig är den en Gudagåva… jag VET hur det är att ligga och vrida sig i sängen timme ut och timme in.. Nu kan jag t o m längta till sängen :-)

Upp till toppen
Annons: