Annons:
Etikettbehandling
Läst 4898 ggr
marko5
2008-12-19 19:31

Lamotrigin och Mirtazapin

Har någon testat dessa? Har de hjälpt er?

Annons:
flikkan77
2008-12-19 20:42
#1

Lamotrigin äter jag och det fungerar bra på mig. Har ätit mirtazapin med men tror jag fick nån biverkning av det.

"You just have to belive…"

marko5
2008-12-19 22:33
#2

okej, har medicinen gjort dig annorlunda på något sätt? har alltid varit kritisk mot mediciner. Har det i huvudet att tankar och känslor inte kommer vara ens egna och att allt är fake.

Zaphix
2008-12-20 00:18
#3

Mirtazapin har jag testat, fungerade inte på mig, var trött jämt och kunde sova hela dagarna.. Om jag mådde bättre av den vet jag desvärre inte. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
2008-12-20 05:22
#4

Har tagit Mirtazapin oxå, men slutade snabbt med dom eftersom jag gick upp i vikt i rasande fart. Nu har jag jättesvårt att gå ner de kilona Rynkar på näsan

flikkan77
2008-12-20 08:45
#5

Ja, lamotrigin har gjort mig annorlunda, det gör så att jag mår bra och är ganska stabil i humör, tankar och känslor. Utan det blir allt en enda röra.

"You just have to belive…"

David
2008-12-20 09:13
#6

Försökte svara igår, men mitt inlägg verkar gått upp i rök!

Jag äter Lamotrigin sen några månader tillbaka. Och jag upplever att den fungerar för mig. Och jag har inte märkt några biverkningar alls. Det enda som är viktigt, och som bra läkare tänker på, är att trappa upp den jätteförsiktigt. Börja med en liten dos, och så vänta ett par veckor osv. Det gör att man ofta inte märker full effekt förrän efter ett bra tag.

Jag började på 25 mg, och är idag uppe på 200 mg. Och jag känner mig mycket mer stabilare. Har säkert en del med att "verkligheten" också blivit bättre för mig nu, men Lamotriginet har absolut en del med i spelet.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
UlrikaG
2008-12-21 23:35
#7

Mirtzapin har jag testat, men slutade på eget bevåg efter en månad.

De biverkningar jag fick, som endast drabbar ett fåtal och min läkare därför inte informerade om, var hallucinationer (syn och hörsel), viktökning, ständigt förbannad (jag skrek rakt ut i sömnen att jag hatade folk), yrsel (första kvällen var värst visserligen) och kraftigt illamående.

Från att ha varit nedstämd, och svajig i humöret blev jag konstant arg. Jag var ständigt förbannad, tände till på minsta sak, kastade saker runt mig och flög nästan på brevbäraren för att han väckte mig med posten vid ett tillfälle osv. Mina husdjur for illa de också under denhär tiden, de irriterade mig bara, och jag ville inte se dem, skrek på dem oavsett och knuffade undan dem.

Under dagarna "diskuterde" jag med min sambo (som var på jobbet), men det visade sig att det var väggen. Jag hörde saker som inte fanns, var ständigt uppe i varv och hetlevrad. Åt hela tiden, var hungrig och skällde på min sambo för att han inte hade lagat mat åt mig under dagen (när han var på jobbet) osv. Skrek rakt ut varje natt samtidigt som jag satte mig upp i sängen, att jag hatade världen, folk osv.

Hur min sambo stod ut vet jag inte.

Hade kraftig yrsel hela dagarna, lade jag mig snurrade världen, stod jag var jag tvungen att hålla i mig osv.

Har du möjlighet att prova något annat än denna, gör det.

Det är itne säkert att dessa biverkningar drabbar dig, det är som sagt väldigt få som drabbas, men jag litar inte alls på den.

marko5
2008-12-30 19:51
#8

Fortsatte med medicinerna i alla fall, psykologerna är ju bortresta.

Dom har förändrat mig tror jag, kännt mig väldigt tom. men varit hos familjen många dagar nu också.

gått upp 6 kilo. Igår hade jag superenergi igen, sprang runt som ett stolpskott i stan, vände rätt fort dock. Ska väl inte förvänta mig så mycket av låg dos lamotrigin som ni säger.

Tack för era svar, läst igenom dem noga och gah hittar inte orden, tappade allt har tänkt på det i alla fall.

Upp till toppen
Annons: