Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1469 ggr
zaza89
1/4/09, 9:15 AM

Ny här

Hej. Jag är ny här och är väldigt intresserad av psykologi.

Lite om mig. Heter Zaza och blir 30 i sommar. Skild med 3 barn. Jobbigt. Skilsmässan var en pärs med smutskastning från honom och hans familj. De försökte även få barnen att ta avstånd från mig. Tur jag har barn som står på sig.

Hoppas jag kan komma att trivas här. Jag är helt ny på iFokus och har inte hunnit kolla runt än.

Hoppas jag är välkommen ändå,.

Annons:
Sovgott
1/4/09, 10:56 AM
#1

Välkommen Zaza!

kerstinjo
1/4/09, 10:57 AM
#2

Klart att du är välkommen!

Psykologi.ifokus är ganska nystartat och du blev medlem nr 200!

Så det här blommorna är bara till dig, medlem 200!

Kika gärna runt på de andra iFokussidorna, för det finns massor av intressant.

//Kerstin, medarbetare

 Kerstin 

 

[aspie]
1/4/09, 12:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Javisst, du är hjärtligt välkommen zaza Glad

isa
1/4/09, 2:14 PM
#4

Välkommen hit! Alla här är jättesnälla och mycket förstående och jättefina lyssnare!Glad

Tatsja
1/4/09, 10:59 PM
#5

Med hänsyn till trådskaparens intigritet har vi beslutat att ta bort det här inlägget.

//Kerstin, medarbetare

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

V-lang
1/4/09, 11:15 PM
#6

Välkommen.

Hoppas hon orkar så hon får ur sig lite av smärtan kanske det lättar en del iaf.

Och jag håller med dig vad beträffar en del karlar…usch!

Annons:
kerstinjo
1/5/09, 12:02 AM
#7

Vilken jäkla karlslok!! Skrikandes

 Kerstin 

 

Tatsja
1/5/09, 3:15 AM
#8

Han kan vara glad att jag inte var där. Då hade jag inte ens öppnat dörren för honom, utan han hade åkt ut genom stängd dörr.

Setat i telefon med henne i över 2 timmar. Nu har jag fått henne att förstå att hon måste sova.

Det ska jag också.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

kerstinjo
1/5/09, 12:16 PM
#9

Tur att det finns vänner!

 Kerstin 

 

Tatsja
1/14/09, 9:36 AM
#10

Jag har fått iväg henne till psykolog för att prata, sen försäkringskassan och socialen. hennes mor sitter barnvakt under tiden. Hoppas det löser sig för henne nu.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

kerstinjo
1/14/09, 10:30 AM
#11

OT. Har du nu också bytt Avatar? Har ni kommit i bytartagen allihop?

Hur ska jag klara av det här?Obestämd

 Kerstin 

 

Tatsja
2/16/09, 8:27 AM
#12

Ville inte ha mig själv. Saknar Pento och tyckte han passade här istället.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Tatsja
2/16/09, 8:29 AM
#13

Fick ett oroande samtal igår natt. Zaza ligger på sjukhus, svårt skadad. Hon blev påkört av en som smet med bilen, men de tror att det var hennes ex.  Hoppas få besked från hennes mor idag.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
flikkan77
2/16/09, 10:17 AM
#14

#13 Men fy vad hemskt! Hoppas det går bra med henne.

"You just have to belive…"

kerstinjo
2/16/09, 11:43 AM
#15

# 13 Usch vad obehagligt. Hoppas att allt är väl med henne.

 Kerstin 

 

LinnB
2/16/09, 2:11 PM
#16

#13 Så fruktansvärt hemsk! Hoppas allt går bra för henne.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Mohawk
2/16/09, 4:06 PM
#17

Herregud! Är ny själv och tänkte hoppa in och välkomna henne och såg vad som hänt. Hoppas allt blir bra med henne!

Hoppas att de får tag på honom så han får sitt straff med.

Tatsja
2/18/09, 8:54 AM
#18

Jag fick ett samtal klockan 4 imorse av hennes mor. Zaza finns inte längre hos oss. Känner mig så nedstämd. Barnen ska nu få vara hos mormor. Fadern är gripen och satt i förvar. Han får inte ens träffa dem, då han även försökte skada ett av barnen. Nu är det även besöksförbud för honom och hans föräldrar. De litar inte på farmor.

Känns så bedrövligt att detta kan hända. Mina tankar går till henne och barnen.

Tror hon kände av erat stöd, då jag ofta talade i telefon med henne vad ni skrev. Sänd en tanke till henne. Hon har inte ont längre.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

flikkan77
2/18/09, 10:11 AM
#19

Fy katten vad hemskt! Att sånt här ska kunna hända… Gråter

Stackars barn nu.

"You just have to belive…"

Tatsja
2/18/09, 10:13 AM
#20

Ja, de vill absolut inte träffa pappa. De större förstår inte hur han kan göra så. Han blir även dömd för grov rattfylla, så det är tre saker han åker dit på. Släng nyckeln, säger jag bara.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
[aspie]
2/18/09, 10:22 AM
#21

Fy fanken säger jag bara. Världen är tyvärr full av såna hemska män som han. Hur funkar deras hjärnor egentligen?

Det enda som är bra med allt detta hemska är att hon slipper lida mer. Men stackars barn, vilka sår/skador ska nu detta ge dom? Skador för livet kanske ? Hoppas inte det.

Tatsja
2/18/09, 10:24 AM
#22

Jag ska ringa dem senare, tydligen ska de alla få psykologihjälp. Både från vård och kyrka. Det behövs. Tack och lov att barnet inte är livsfarligt skadat. Hon lyckades täcka honom. Nej, nu ska jag logga ut och varva ner.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

kerstinjo
2/18/09, 11:24 AM
#23

Så tragiskt. Hoppas barnen får den vård och omtanke de behöver efter denna händelse.

 Kerstin 

 

Mohawk
2/18/09, 12:00 PM
#24

Usch, det värker i hjärtat på mig. Sånt här gör mig ännu mer övertygad om att jag ska bli sköterska inom barnpsykiatrin. Det finns så många barn som behöver vård och omtanke.

Hoppas barnen får den hjälp de behöver så de kan gå vidare.

LinnB
2/18/09, 12:19 PM
#25

Gråter Detta gjorde så ont att läsa. Jag skänker varma tankar till barnen och till Zaza på andra sidan.

Jag hoppas barnen får den hjälp de behöver och förtjänar.

Och en stor kram till dig Tatsja.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

hus-musen
2/18/09, 1:07 PM
#26

Vilket svin! Jag hoppas han blir misshandlad i fängelse..

Sänder styrketankar till de stackars barnen..

Qui dormit, non peccat

 


zmulan
2/18/09, 5:16 PM
#27

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Annons:
isa
2/18/09, 6:45 PM
#28

Nej, vad sorgligt. Fy så fruktansvärt hemskt.

Jag finner inga ord.

Sänder en tanke åt Zaza på andra sidan och önskar hennes barn all god hjälp de kan få.

En stor styrkekram till dig Tatsja.

Citronmeliss
2/18/09, 6:48 PM
#29

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2/18/09, 8:04 PM
#30

Står det om det i någon tidning? Skulle vilja följa det lite. Det känns så otroligt hemskt!

Har tänkt mycket på det under hela dagen… Fy katten!

"You just have to belive…"

Tatsja
2/19/09, 8:05 AM
#31

Tror det var någon liten notis. Men föräldrarna vill att det inte ska skrivas så mycket. Tycker de lidit tillräckligt.

Jag har dåligt samvete då jag var en av dem som försökte hjälpa familjen och tryckte på att hon skulle sparka ut honom. Skaffa besöksförbud och allt annat. Hade jag inte gjort det, så kanske hon levt idag. Gråter

Flikkan lovar att uppdatera vad jag får veta. Jag har frågat om lov från hennes mor och det gick bra. Men deras önskan var att hennes Avatar tas bort här på forumet och killarna var så gulliga och respekterade deras önskan.

Usch. Fast jag tog en extra stilnoct, så var sömnen dålig. Har setat mest i soffan framför teven och gråtit.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

LinnB
2/19/09, 11:14 AM
#32

Tatsja du ska inte ta på dig någon skuld! Det är han som är svinet, det är han som är en frukansvärd människa som ens kan utföra något sånt.
Du har bara varit en otrolig vän som stått vid hennes sida och stöttat henne, du har velat hennes eget bästa. En fantastisk vän som hon nog är så tacksam över att ha haft i sitt liv!

Fler styrkekramar till dig.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Tatsja
2/20/09, 9:26 AM
#33

Fick samtal igår kväll. Pojken ute från sjukhuset och återförenat med mormor och syskon. Nu flyttar de tillbaka till sin ö utanför Tjörn.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: