Annons:
Etiketttänkvärt
Läst 2032 ggr
zmulan
12/17/08, 2:45 PM

ett litet citat

**_Birds make great sky-circles of their freedom.
How do they learn that?
They fall, and falling, they're given wings.

Rumi_**

Ängel2

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Annons:
Faxlin
12/17/08, 3:13 PM
#1

Jag älskar små citat. Förrut så broderade jag dem på små tavlor som jag hade överallt. Numera är de dock borttappade och jag har slutat att brodera. Men jag tycker fortfarande om dessa små citat.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[aspie]
12/17/08, 3:24 PM
#2

Det finns ju så många tänkvärda citat eller ordspråk som går rakt in i ens hjärta Älskar oxå det.

Faxlin
12/17/08, 3:31 PM
#3

Ja det gör ju det. En som är gammal men som jag älskar är:

Älska mig mest då jag förtjänar det minst.
För det är då jag behöver det som mest.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[aspie]
12/17/08, 4:07 PM
#4

Precis, jag fick den texten på ett vykort av min biologiska pappa en gång Tänker ofta på det.

Faxlin
12/17/08, 4:52 PM
#5

Ja den får en att tänka. Fast visst är den lite svår att efterfölja. Att älska någon som mest när den förtjänar det som minst. det är inte alltid helt lätt faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

flikkan77
12/17/08, 5:01 PM
#6

Tycker också om citat. Det svåra är när det är "storheter" som hag sagt dem för jag minns aldrig källan.

Det där att älska när man förtjänar det minst har vi på en broderad tavla på väggen. Fick den av en moster till min man. Tycker också om den.

"You just have to belive…"

Annons:
Faxlin
12/17/08, 5:04 PM
#7

#6: Jag kommer inte heller ihåg vilken som sagt vilket citat faktiskt. Och tycker nog inte det har så stor betydelse heller. Huvudsaken är ju att citatet ifråga talar till en på ett eller annat sätt liksom. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

flikkan77
12/17/08, 5:07 PM
#8

#7 Det har du rätt i! Du är inte så dum som du ser ut på bilden du… eller nått.. Flört (fast jag tycker faktiskt att bilden är otroligt söt!)

"You just have to belive…"

Faxlin
12/17/08, 5:10 PM
#9

#8: haha, nej och tur är väl det brukar min pappa säga. (ja alltså att jag inte är så dum som jag ser ut Tungan ute)
Kan skvallra att bilden på Nikita är sååå mycket sötare än om jag haft mig där. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Silvernalles
12/17/08, 7:40 PM
#10

Ett annat citat: En cyniker är en som vet alltings pris, men ingentings värd (Oscar Wilde)

Silvernalles
12/17/08, 7:41 PM
#11

"Värde" skulle det förståss vara…

kerstinjo
12/17/08, 11:23 PM
#12

Här har ni hur mycket ordspråk som helst http://www.livet.se/ord

 Kerstin 

 

flikkan77
12/18/08, 9:14 AM
#13

Jag vet att jag la det någonstans, jag vet bara inte var någonstans är! /pippi långstrump

Det är ett citat jag använder ganska flitigt. Glad

"You just have to belive…"

Annons:
Faxlin
12/18/08, 4:41 PM
#14

#13: Ohh, den har jag missat. Hur sjutton har jag kunnat missa det med mina barn här hemma. Det kommer användas garanterat. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

flikkan77
12/18/08, 5:41 PM
#15

"Mammor har en särskild sorts ögon, som fiskmåsar ungefär."/Teddy eller Freddy från Saltkråkan

Så när jag tappade bort saker förr när jag bodde hemma så ropade jag på mamma för att hon skulle komma med sina fiskmåsögon. Flört

"You just have to belive…"

kerstinjo
12/18/08, 8:07 PM
#16

"Vansinne är ärftligt,

man får det av sina barn".

 Kerstin 

 

parisjetaime
12/18/08, 8:10 PM
#17

#16 Skrattande

kerstinjo
12/18/08, 8:25 PM
#18

# 17 Visst är det bra? Mina barn har säker fått höra det till leda!Glad

 Kerstin 

 

Upp till toppen
Annons: