Annons:
Etikettbehandling
Läst 1922 ggr
Jea59
12/29/08, 1:24 PM

Insättningsbesvär av antidepp

Hej! jag har kikat runt lite på denna sida en tid och ser att det finns erfarenhet av medicin.

Jag undrar hur tar man sig igenom svåra insättningsbesvär av antidepp och går igenom helskinnad.

Jag fick prova en månad och åt 2,5 mg och fick fruktansvärda insättningsproblem så jag var tvungen o sluta.

Tacksam för svar

Annons:
kerstinjo
12/29/08, 2:07 PM
#1

Det är alltid jättejobbigt när man får svåra biverkningar av en medicin. En månads svåra biverkningar är för mycket och då är det bättre att prova någon annan sort.

Vissa antidepressiva måste man även trappa upp, men jag antar att du började på en låg nivå.

 Kerstin 

 

flikkan77
12/29/08, 2:13 PM
#2

Jag har jättelätt för att få mysko biverkningar av mediciner så jag har fått testa en hel del innan jag nu har hittat rätt. Så prata med din läkare och fråga hur ni ska göra.

Svåra insättningsbesvär ska man inte behöva ha. Visst kan man må lite mysko i början på vissa mediciner men man ska kunna leva ändå. Flört

"You just have to belive…"

Jea59
12/29/08, 3:39 PM
#3

Ja jag blev skräckslagen fick allting, fast jag åt sån liten dos, så jag fick sluta på en gång. Finns det några som är mildare eller är det olika för olka personer.

flikkan77
12/29/08, 3:41 PM
#4

#3 Det är olika på olika personer och på olika läkemedel. Finns ganska många att välja på så bara för att man inte tål ett behöver det inte betyda att man inte tål nästa.

"You just have to belive…"

Saga85
12/29/08, 4:42 PM
#5

Jobbigt det där. Men som sagt, man får testa sig fram. Bor du själv kanske det kan vara en bra idé att flytta hem till föräldrar eller någon vän de första veckorna, om det mentala blir värre i början. Själv fick jag kliande utslag, magproblem och ryck den första veckan/veckorna, men gick som tur var över. Hoppas du hittar något som hjälper!

Jea59
12/29/08, 4:51 PM
#6

Mina besvär blev, Social fobi = har aldrig haft i hela mitt liv.

Kunde inte äta mat = ätstörning

Panikångest = hade ingen innan

Jättejobbig ångest = hade ingen innan

Våga inte åka hem fick ångest, fick ångest av allt.

Ont i leder, sömnproblem m.m.

Ringde alla instanser och fick beskedet att HÄRDA UT  det går över, sen fick det va nog.

Och vad skulle jag äta dom för, jo för att jag har svår Pmd.

Dessa tabletter förstörde allt för mig och jag vet inte ifall jag vågar prova igen.

Annons:
[aspie]
12/29/08, 5:22 PM
#7

Hmm, låter som några av mina problem. Har inte fått hjälp förrän nu (Efter nästan 50 år) Ska få prova nu medicin i januari.

fick prova Cymbalta ett tag och blev piggare samt hade mer motivation, Men fick svåra biverkningar av äckligt illa mående samt svår huvudvärk. Fick beskedet att jag skulle gå tillbaka  till Paroxetin. Nu mår jag illa igen och orkar inte göra någontingRynkar på näsan

Upp till toppen
Annons: