Annons:
Etikettersjälvtesterundersökningar
Läst 124335 ggr
[aspie]
8/27/08, 10:14 PM

Nya test har tillkommit

Minst fyra nya test har tillkommit till nöje för många. Har inte gjort testerna själv ännu men det kommerFlört

http://www.psykologitest.se/index.php

Annons:
[aspie]
8/27/08, 10:20 PM
#1

Mitt resulat på om jag är shopoholicObestämd

Ditt score: 29

Av svaren att döma kan det var så att du har en tendens till köpberoende.

Fråga dig själv var är det du saknar? Vad fyller shoppingen för tomrum?Vilka andra saker skulle tillfredställa dig lika mycket som shoppingen. En del av de klienter som vi kommit i kontakt med på Comunicera har haft annan problematik depression, ångest eller bipolär. Andra har varit diagnostiserade med tvångs syndrom (OCD) men har inte varit lika vanligt, Med tålamod, disciplin och professionell hjälp kan du få ditt handlande under kontroll. Om du har några frågor får du gärna ringa till Någon av våra experter kostnadsfritt.

[aspie]
8/27/08, 10:26 PM
#2

Mitt resultat på BMI testet. Begriper bara inte hur det ska tolkas, om det är bra eller dåligtObestämdNågon annan som vet?

Testresultat: BMI

Ditt score: 24.9134948097
David
8/27/08, 10:50 PM
#3

#2, tror det ligger på "normal" (gillar inte ordet normalt) nivå.

Själv är jag utvisad till närmaste skog där jag ska äta rötter och springa runt i minst 10 år Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
8/27/08, 10:55 PM
#4

Idag är jag paraniod.

Ditt score: 43

Dina höga svars poäng indikerar att du mycket troligen lider av paranoid personlighetsstörning.

Observera att paranoid personlighetsstörning är en tung psykiatrisk diagnos som många gånger kräver ett expertutlåtande av en professionell behandlare såsom läkare, psykolog eller terapeut. Vår rekommendation är att du söker professionell hjälp för att se om du har problem.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Senixus
8/27/08, 11:00 PM
#5

Har inte varit på denna sida förut. Tack aspie för länken Glad 

Gjorde en test där … hade nog inte räknat med å få SÅ högt score *hmm

Testresultat:PARANOID PERSONLIGHETSSTÖRNING?

Ditt score: 35

Dina höga svars poäng indikerar att du mycket troligen lider av paranoid personlighetsstörning.

Döm om min förvåning Skäms Ännu en sak som kan indikera Bipolär alltså *hmm* Kul Kul *not*

Men iaf… Supertack för länken aspie Ska kika vidare bland testerna nu Glad

Kram

David
8/27/08, 11:03 PM
#6

Länken är jättebra. Det är intressant att göra testerna när man mår på olika sätt, för mig är det en tydlig indikator på att jag är bipolär.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
8/27/08, 11:04 PM
#7

ha ha ha ha …Så du är utvisad till skogen för att käka rötter och springa runt i tio år, ha ha. Du är ju för rolig du DavidSkrattande 

Hur kan mitt BMI vara "normalt" har ju gått upp nästan 15 kg av medicinen. Jag hade ju perfekt BMI för 15 kg senObestämd

Jag måste kolla om jag oxå är paranoid idagFlört

[aspie]
8/27/08, 11:14 PM
#8
Jaha mina vänner, här är en till som är paranoidFlört
Ditt score: 37

Dina höga svars poäng indikerar att du mycket troligen lider av paranoid personlighetsstörning.

Observera att paranoid personlighetsstörning är en tung psykiatrisk diagnos som många gånger kräver ett expertutlåtande av en professionell behandlare såsom läkare, psykolog eller terapeut. Vår rekommendation är att du söker professionell hjälp för att se om du har problem.

Senixus
8/27/08, 11:17 PM
#9

aspie … ännu en gång följer jag i dina fotspår… har visst tendens till å vara en shopoholic jag med Skäms

Testresultat: SHOPOHOLIC?

Ditt score: 29

Av svaren att döma kan det var så att du har en tendens till köpberoende.

[aspie]
8/27/08, 11:18 PM
#10

Ha ha ha.. ja du Senixus.. vi är visst lite lika du och jagFlört

Senixus
8/27/08, 11:23 PM
#11

Gjorde just självkänsla testen Rynkar på näsan Mitt score e 43 Skäms Superdålig självkännsla alltså… så sant så *suck* Utåt visar jag inget men… på insidan är det en helt annan sak *hmm*

Nån annan som gjort denna test? Isf… vilka score fick du?

Yuki
8/27/08, 11:24 PM
#12

Testresultat: PANIKÅNGEST

Ditt score: 34

Du lider troligtvis av panikångest. Om det är panikångest behöver du inte känna dig så här. Vi vet av erfarenhet att de flesta som lider av panikångest kan behandlas framgångsrikt i första hand med kognitiv terapi,medicinering eller en kombination av båda.

Om jag förstod det rätt så kunde man ha max 38. Då ligger jag knappast bra till…

heliotropes
8/27/08, 11:27 PM
#13

Mitt score på självkänsla blev 2……Glad Så jag peppar er gärnaGlad

Eva // medarbetare på Perser


Annons:
Yuki
8/27/08, 11:28 PM
#14

Testresultat: SJÄLVKÄNSLA

Ditt score: 53

Dina höga svars poäng indikerar att du inte verkar ha något bra förhållande till dig själv.det finns risk att du ska drabbas av fysiska och psykiska komplikationer. Det behöver inte leva med dålig självkänsla. Kognitiv terapi har visat effektivt för att bättra på självkänslan. Om du har några frågor kan du konatkta Nanna Annika Marie eller Sara.

Man kunde tydligen ha max 56. Herregud.

Yuki
8/27/08, 11:31 PM
#15

Testresultat Hypokondri

Dina svarspoäng är höga, detta kan indikera att du lider av hypokondri. Om du har några frågor kan du ringa till Nanna.

Som tack för att du gjorde vårt test får du en gratis bok av Jonas Gåde från Grannfejden TV3. Ladda hem Servicemanual till ett bättre liv bok gratis.

Ditt score: 52

Man kunde ha max 62 poäng. Vet egentligen redan att jag är rätt så hypokondrisk.

[aspie]
8/27/08, 11:32 PM
#16

Jag har gjort de här testen innan en gång i nån annan tråd som finns här skriven av Citronmeliss. Men det är kul att göra om dom

självkänsla- testet

Ditt score: 41

Dina höga svars poäng indikerar att du inte verkar ha något bra förhållande till dig själv.det finns risk att du ska drabbas av fysiska och psykiska komplikationer. Det behöver inte leva med dålig självkänsla. Kognitiv terapi har visat effektivt för att bättra på självkänslan.

Yuki
8/27/08, 11:34 PM
#17

Testresultat: Har du anorexia?

Ditt score: 66

Du lider med all säkerhet av anorexi eller annan ätstörning. Dina höga svarspoäng indikerar och det finns risk att du ska drabbas av fysiska och psykiska komplikationer. Dina psykologiska funktioner kan vara neråtgående. Sök omedelbart läkarvård eller hjälp av en expert. Din hälsa kan vara i fara. Om du vill kan du ringa Nanna kostnadsfritt.

Av högst 67 poäng. Underbart. Inte.

Skäms

[Victoria-Pancakes]
8/27/08, 11:37 PM
#18

Jag fick 37 på självkänsla-testet. >.<

Och 18 på panikångest.

[aspie]
8/27/08, 11:38 PM
#19

Testresultat: PMDD

Ditt score: 18

Du lider troligtvis av PMDD. Vi rekommenderar dig att du för en daglig dagbok över hur du känner dig under minst två månader. I denna dagbok skriver du ner datumen för din mens, också noterar dina fysiska, emotionella och beteende ändringar/symptom genom hela cyklen.

Yuki
8/27/08, 11:38 PM
#20

Testresultat: TVÅNGSTANKAR, OCD

Ditt score: 27

Flera av svaren kan tyda på att du lider av en ångestproblematik som benämns tvångssyndrom OCD. Forskning visar att många som lider av tvångssyndrom kan behandlas framgångsrikt, i första hand med kognitiv terapi, KBT eller om det är en tyngre problematik med medicinering eller en kombination av båda.

Av 40 möjliga.

Annons:
[aspie]
8/27/08, 11:44 PM
#21

Testresultat: PANIKÅNGEST

Ditt score: 32

Du lider troligtvis av panikångest. Om det är panikångest behöver du inte känna dig så här. Vi vet av erfarenhet att de flesta som lider av panikångest kan behandlas framgångsrikt i första hand med kognitiv terapi,medicinering eller en kombination av båda.

Testresultat: GENERELL ÅNGEST

Ditt score: 24

Du lider troligtvis av generell ångest. Om det är generell ångest behöver du inte känna dig så här. Vi vet av erfarenhet att de flesta som lider av generell ångest kan behandlas framgångsrikt i första hand med kognitiv terapi,medicinering eller en kombination av båda.

Senixus
8/27/08, 11:45 PM
#22

Testresultat: TVÅNGSTANKAR, OCD

Ditt score: 19

Är iaf inte så ocd.ig av mig tydligen… alltid någe positivt iaf Glad

[aspie]
8/27/08, 11:52 PM
#23

Testresultat:ASPERGER

Ditt score: 29

Ditt resultat indikerar att du troligtvis har asperger

Destany
8/28/08, 1:09 AM
#24

jag lider tydligen av panikångest.. jag hade det när jag var yngre men jag känner inte att jag har det nu..

Yuki
8/28/08, 2:58 PM
#25

Jag lider inte alls av ortorexi. Obestämd

AnneN
8/28/08, 3:55 PM
#26

Testresultat:ASPERGER

Ditt score: 13

Några av dina svar kan tyda på drag eller tendeser till asperger.

Observera att asperger är en psykiatrisk diagnos som kräver noggrannare genomgång, därför kan detta test bara ge dig en liten indikation. Ofta kräves det läkare, psykolog eller annan expert som ställer diagnosen. Har du frågor kan du kontakta vår expert.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
8/28/08, 4:06 PM
#27

Testresultat:BULIMI ÄTSTÖRNINGAR

Ditt score: 28

Flera av dina svar indikerar att kan ha ett problematiskt förhållande till mat, du bör vara vaksam på din situation.

Jag är tvångsmässig överätare (ej bulimiker) och jag går i ett 12-stegsprogram för att få rätsida på mina matvanor och mitt liv.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
8/28/08, 4:10 PM
#28

Testresultat: GENERELL ÅNGEST

Ditt score: 13

En del av de svar som du gett kan tyda på att du lider av en ångestproblematik. Om det är generell ångest behöver du inte känna dig så här. Vi vet av erfarenhet att de flesta som lider av generell ångest kan behandlas framgångsrikt i första hand med kognitiv terapi,medicinering eller en kombination av båda.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
8/28/08, 4:15 PM
#29

Testresultat: ORTOREXI

Ditt score: 17

Om du inte jobbar med träning eller tävlar så tyder svaren på att träning och kost tar upp en stor del av ditt liv. Det betyder inte att du har ortorexi, men det kan vara så att din tankar kring mat och träning tar lite för stor plats i ditt liv. Vill du prata med någon kan du ringa några av våra experter.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
8/28/08, 4:17 PM
#30

Testresultat: PANIKÅNGEST

Ditt score: 14

En del av de svar som du gett kan tyda på att du lider av en ångestproblematik som kan vara panikångest. Om det är panikångest behöver du inte känna dig så här. Vi vet av erfarenhet att de flesta som lider av panikångest kan behandlas framgångsrikt i första hand med kognitiv terapi,medicinering eller en kombination av båda.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
8/28/08, 4:26 PM
#31

Testresultat: SJÄLVKÄNSLA

Ditt score: 20

Några av dina svar kan tyda på att det finns saker du kan utveckla när det gäller din självkänsla. Kognitiv terapi har visat effektivt för att bättra på självkänslan. Om du har några frågor kan du konatkta Nanna Annika Marie eller Sara.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mizzi
8/28/08, 4:47 PM
#32

Ja jag fick ju veta det jag redan visste jag har panikångest,generell ångest och fel på sköldkötteln .

Yuki
8/29/08, 1:23 PM
#33

#32 Fel på sköldkötteln? Vad menas med det?

AnneN
8/29/08, 1:36 PM
#34

#33 det betyder att kroppen har fel på ämnesomsättningen, även ibland kallat struma

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Yuki
8/29/08, 1:52 PM
#35

#34 Om man har fel på ämnesomsättningen kan man väl lätt bli lite… rund?

AnneN
8/29/08, 2:09 PM
#36

#35 jo om man har för låg ämnesomsättning så får man lätt några extra kilon, men har man för hög ämnesomsättning så får man svårt att gå upp i vikt hur mkt man än försöker

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Yuki
8/29/08, 2:27 PM
#37

#36 Min pappa har låg ämnesomsättning, tror jag.

Jag hoppas att jag inte får det.

Och nu förstår jag plötsligt vad någon menade när hon sa att hon ''var låg'' i en tråd… dumt.

Citronmeliss
8/29/08, 3:01 PM
#38

Åh, Yuki..

Jag missade att du undrade över detRynkar på näsan

Jag har bipolär sjukdom och det innebär att jag svänger mycket i mina känslolägen. Det kan går från extremt uppåt till att i nästa stund vara totalt nattsvart.. Upp-Ner inte mycket balans eller lagom i mitt liv!

När jag skrev låg menade jag att jag kände mig mycket dämpad, inte totalt nattsvart men inte heller långt ifrån den djupa avgrunden..Obestämd

I dag är det lite bättre, skratta är skönt som vi sa i en annan tråd!Skrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Yuki
8/29/08, 3:06 PM
#39

Jag trodde bara att du kanske tyckte det var en dum fråga.

Men nu vet jag vad du menade med låg. Skäms

Ja, skratta är skönt. Mycket bättre än att behöve le hela tiden…

Mysan59
8/31/08, 1:44 PM
#40

Testresultat: Dricker du för mycket?

Ditt score: 17

En del av dina svar indikerar att du kanske inte har ett helt sunt förhållande till alkohol.

Rynkar på näsan

Mysan59
8/31/08, 1:49 PM
#41

Testresultat: GENERELL ÅNGEST

Ditt score: 23

Du lider troligtvis av generell ångest. Om det är generell ångest behöver du inte känna dig så här. Vi vet av erfarenhet att de flesta som lider av generell ångest kan behandlas framgångsrikt i första hand med kognitiv terapi,medicinering eller en kombination av båda.

Annons:
[Tassy]
9/9/08, 7:58 PM
#42

PMDD Testet: Score: 24 Tungan ute inte helt oväntat, jag vet jag är ett mensmonster Cool

[Tassy]
9/9/08, 8:04 PM
#43

Bulimi: Ditt score: 42

Du ligger förmodligen i farozonen för bulimi. Observera att bulimi är en tung psykiatrisk diagnos som många gånger kräver ett expertutlåtande av en professionell behandlare såsom läkare, psykolog eller terapeut. Vår rekommendation är att du söker professionell hjälp för att se om du har problem.

[aspie]
9/9/08, 8:08 PM
#44

Välkommen i PMDD klubben Tassy. Även om det inte är speciellt kulObestämd

flikkan77
10/5/08, 9:58 PM
#45

Jag är superfrisk från nästan allt. Men det kan ju bero lite på att jag är på väg in i en uppåtperiod. Allt är så otroligt bra hela tiden! Skrattande

Varför har de inga tester för mani? Förvånad (eller missade jag nått?)

"You just have to belive…"

David
10/5/08, 10:01 PM
#46

#45. Precis. Sådana resultat får jag också, oftast, när jag är i en uppåtperiod. Och när jag gör samma test i en neråtperiod, då jäklar, då har jag alla fel som kan tänkas.

Min huvuddiagnos är dock inte bipolär, utan PTSD.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
10/5/08, 10:26 PM
#47

#45 Håller helt med du! I en neråtperiod hade det varit andra bullar.

"You just have to belive…"

Maja
10/14/08, 1:22 AM
#48

28/38 på panikångest. Jag har åkt in akut för det två gånger på tre dagar en period.. ^^

Annons:
Zaphix
10/14/08, 2:38 PM
#49

Jag har visst generell ångest och bulimi, visste jag, men var visst också Borderline.. Kanske det..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

David
10/14/08, 2:39 PM
#50

#48. Oj, jösses. Får du någon hjälp? Misstänker att du får lite syrgas och något lugnande när du kommer dit, men har du något du kan ta till när du är hemma??

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

snurro89
2/27/09, 6:51 AM
#51
Aspbergertest:
Ditt score: 13

Några av dina svar kan tyda på drag eller tendeser till asperger.

Depprisionstest:
Ditt score: 35

Flera av svaren kan tyda på att du har utvecklat en depression. Du behöver inte känna så här. Forskning visar att 80% av alla som drabbas av depression kan behandlas framgångsrikt i första hand med kognitiv terapi eller om det är en tyngre problematik med medicinering eller en kombination av båda.

snurro89
2/27/09, 6:54 AM
#52

Testresultat: PANIKÅNGEST

Ditt score: 33

Du lider troligtvis av panikångest. Om det är panikångest behöver du inte känna dig så här. Vi vet av erfarenhet att de flesta som lider av panikångest kan behandlas framgångsrikt i första hand med kognitiv terapi,medicinering eller en kombination av båda.

Testresultat: GENERELL ÅNGEST

Ditt score: 23

Du lider troligtvis av generell ångest. Om det är generell ångest behöver du inte känna dig så här. Vi vet av erfarenhet att de flesta som lider av generell ångest kan behandlas framgångsrikt i första hand med kognitiv terapi,medicinering eller en kombination av båda.

Emaljoh4
3/3/09, 4:12 PM
#53

BMI
Ditt score: 18.1320165117

Det kan vara så att du är underviktig och kanske skulle må bra av att öka något i vikt.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Maja
4/21/09, 11:38 PM
#54

#50 - Nej, läkaren ville/kunde inte ge mig någon medicin/lugnande då den slår ut min andra medicin som jag redan tar mot andra sjukdomar. De lade mig på en brits och sa åt mig att ta djupa andetag för att ta mig ur det själv.

Är jag hemma och det slår till så måste jag lägga mig ner i sängen/soffan/golvet och andas djupt.. Tar ett tag innan det går över, men det blir ju bättre så småningom! :)

84an
11/26/09, 5:21 AM
#55

Testresultat: DEPRESSION

Ditt score: 39

Flera av svaren kan tyda på att du har utvecklat en depression. Du behöver inte känna så här. Forskning visar att 80% av alla som drabbas av depression kan behandlas framgångsrikt i första hand med kognitiv terapi eller om det är en tyngre problematik med medicinering eller en kombination av båda.

42 är max… borde nog söka hjälp…

Annons:
Aviendha
11/26/09, 2:30 PM
#56

Jahapp.

Fick maxpoäng på deppression, väldigt höga på generell ångest och riskzoon på Borderline och 22 i BMI.

Däremot så är jag inte shopaholic, paranoid eller är bulimiker :)

Bergspuman
11/26/09, 2:43 PM
#57

Jag är ingen shopoholic. Men jag vet att jag shoppar mkt i perioder!

Däremot gjorde jag testet Har din chef psykopatiska drag, med en chef jag hade 2003 i minnet - han fick 33 poäng. "Lider med stor sannolikhet av en psykopatisk personlighetsstörning"…" … tung psykiatrisk diagnos… bla bla". Det visste jag ju, gjorde Hares test på honom en gång, fick höga poäng där med. Vet inte om han begått brott, plågat barn/djur eller varit sexuellt utsvävande, men allt annat stämde.

HannaM
11/26/09, 8:25 PM
#58

Full pott på depression, i stort sett full på gad och ungefär samma på panikångest. Adhd visste jag ju redan om=p "riskzon" för anorexi, Borderline och asperger.. haha vad sjuk man är när man gör sånna här test.

Cochon
11/26/09, 9:04 PM
#59

Fick 30 på deprission…

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Rajamaja
11/27/09, 7:18 PM
#60
OHÄLSOSAM RELATION
Ditt score: 53

Du lever med all säkerhet inte i en kärleksfull relation idag. Din partner kan säkert vara kärleksfull emellanåt, men det finns alldeles för mycket tecken på brist på respekt för dig som person. När en partner konstant vägrar lyssna på dina behov, dina känslor så är det utan tvekan psykisk misshandel. Det kan till och med ha gått så långt att du känner dig förvirrad och rädd för vad som skall hända om du bryter upp. Tyvärr måste du ta tag i din situation för om du inte gör det kommer kränkningarna bara bli värre över tiden. Om du upplever att du känner dig osäker kan du ringa oss kostnadsfritt.

Jag vet ju om detta men orkar inte ta tag i mitt liv. Gråter

Jetaime
12/9/09, 8:41 PM
#61

Fick alla på depression, även väldigt högt på generell ångest och panikångest. Sen ville jag inte göra fler test..

resuupeekkaa
5/1/13, 3:06 PM
#62

Gammal tråd. Men jag fick 56 på paranoid testet. Vilket är en sak jag misstänkt länge själv. Kanske borde söka hjälp :)

Annons:
[theoneandonly]
5/4/13, 7:20 PM
#63

Jag lider tydligen av Paranoia, fick väldigt hög poäng.
Sedan testade jag Borderline, det har jag fått diagnostiserat så det stämmer. Sedan Panikångest fick jag väldigt hög poäng på.. hmm. Man borde inte göra sådanna test. Man blir nog mer misstänksam när man gör det.

directioner12345
11/1/13, 6:01 PM
#64

Haha 

Jag gjorde självkänsla testet och gränsen går vid 53. Gissa vad jag fick? 56. Haha. Över det värsta alltså.. Trodde aldrig att det var så illa.. Men men. Vad ska man göra nu då? Hur börjar man gilla sin kropp och sig själv? Några tips?

[texel]
12/24/13, 11:49 PM
#65

Detta var ju jättekul! Fick höga poäng för depression, Borderline, paranoia, OCD och på någon ångest grej :) Det enda jag fick lågt på var självkänsletestet..

AngeliiqNora
2/15/14, 3:17 PM
#66

gjorde test om Borderline på skoj för att många runt om mig har påpekat just den biten… fick ett score på 28 så enligt testet så har jag Borderline, inget jag kollat upp men kanske man borde göra det.. :P

Upp till toppen
Annons: