Annons:
Etikettberoende
Läst 2798 ggr
kerstinjo
2008-09-04 16:08

Var morgon ny. 4 september.

 Jag lade in detta på beroenden, när det slog mig att det skulle passa här också.

Var morgon ny. 4 september.

Hur sorgligt det än är att ta avsked, så är all förnyelse en källa till glädje och förväntningar.

 Vi måste ta avsked av människor, platser, minnen och gå vidare till nya upplevelser. Vi måste stänga dörren till det förflutna innan vi kan gå vidare genom de nya dörrar som öppnas för oss var dag. Men inga upplevelser försvinner för alltid. Alla våra upplevelser är sammanvävda, och var och en har bidragit till det som pockar på vår uppmärksamhet nu.

Tack vare vårt tillfrisknande har vi fått insikt i vår utvecklingsprocess. Var dag, var erfarenhet, var ny insikt är ett litet steg framåt på vägen mot mänsklig mognad. Vi ska komma ihåg att var och en av oss färdas på sin egen stig som inte är lik någon annans. Våra erfarenheter är bara våra egna. Vi ska inte avundas andra det som tillkommer dem.

Livet ligger framför oss. Det som gör ont i dag kanske är en förutsättning för morgondagens fröjder. Vårt inre jag strävar mot ett visst mål, erfarenheterna från det förflutna måste vi lämna kvar i det förflutna. De erfarenheter vi gör i dag, leder oss fram mot målet i dag.

Jag förändras och utvecklas i den rätta takten. Det kan jag lita på. Det som är rätt för mig, det sker. Jag ska glädjas åt förnyelsen.

vänta..

Glädje!

Amos och kossorna.

Var morgon ny, 4:de september.

 Kerstin 

 

Annons:
David
2008-09-04 23:47
#1

Den här gillar jag!! Och Amos och kossorna är ju bara för söt… Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
2009-02-06 02:38
#2

*putt* Bara för att jag tycker att det är tänkvärt.

 Kerstin 

 

[aspie]
2009-02-06 07:51
#3

Påminner nig om en jättevacker melodi……

Din nåd är var morgon ny

Din trofasthet står fast

Och din barmhärtighet omsluter mig…

Upp till toppen
Annons: