Annons:
Etikettberoende
Läst 4056 ggr
kerstinjo
2008-09-04 13:58

Beroenden och depressioner.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många gånger så går ett beroende hand i hand med depressioner.

Om det är beroendet som skapar en depression, eller om det är depressionen som skapar ett beroende kan nog vara lite olika beroende på vem man frågar.

För min egen del är det helt klart att beroendet skapade ångest och depressioner. Ibland bottendjupa, ibland mildare.

I takt med min nykterhet/drogfrihet har jag återfått den styrka och sinnesro som jag så väl behöver.

Hur har det sett ut för Dig? Kan Du se något samband?

Välkommen att titta in på www.beroenden.ifokus.se

 Kerstin 

 

Annons:
Rocktjejen
2008-09-05 00:17
#1

Där sa du något..Flört så har jag inte tänkt faktiskt att beroendet kan skapa en depression eller vise versa..där fick du mig att få något o fundera på..tackar för det!Glad

Cat
2008-09-05 01:42
#2

Visst finns de samband men de är nog lite olika i vilken ända de börjar.

David
2008-09-05 01:46
#3

Absolut. För många kan det börja med en depression som leder till ett missbruk/beroende, kanske framförallt av alkohol eller tabletter/narkotika, men även sötsaker osv.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[MissNathalie]
2012-07-06 17:52
#4

Jag hamnade i en depression efter jag avslutat mitt missbruk. För min del så känner jag sorg över att jag aldrig ska få känna en kick igen och att jag inte kan bara skippa livet som jag gjorde förut.

Jag är olyckligt kär i Mephedronet helt enkelt och det gör mig deprimerad. Jag har varit drogfri i 1,5 år nu och jag upplever bara att det blir värre och värre min depression.

Upp till toppen
Annons: