Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 2570 ggr
Evilcopyninja
3/9/11, 7:42 AM

Behöver få reflektioner och andras slutsatser.

Jag är Nyligen hemflugen efter seperation med dåvarande flickvän.

Och jag kritiseras dagligen och får höra hur värdelös jag är som blivigt lämnad,För jag är arbetslös och att jag enbart är lat.

Men faktumet är att jag lider av en blandad Bipoläritet som tar knäcken på mig då efter maniska episoder leder till inte bara en tvärsvacka utan också migrän vilket får mig att gå på knä.

Sedan så lider jag även av Borderline m.m.  Och äter mediciner och jobbar som fan på att stabilisera mig själv. då Diagnosen enbart är drygt 9månader gammal. Men är medfödd och manifisterat sig hela mitt liv..

Men iaf, Hur ska jag handskas med en familj som ser min sjukdom som ett skämt och endbart hackar på mig. Och rent ut sagt trycker ner mig och väcker Suicida tankar som jag Kämpat med att hålla borta i 10 års tid.

ÄR det jag som är kännslig som tar det så hårt när jag får höra vilket misslyckande jag är ?-

"Ni får ursäkta men jag är inte specielt bra på att utrycka mig i text eller tala öppet om kännslor".

/Nicke

Annons:
Evilcopyninja
3/9/11, 5:50 PM
#1

Är mitt inlägg så menlöst att ingen ser det ?

[rolnor]
3/9/11, 7:35 PM
#2

Nej, det pågår en massa tekniska saker här på sajten, det är därför du inte fått nåt svar.

Jag tycker inte att du ska ta en massa skit, du förtjänar motsattsen, omsorg och kärlek, finns det ingenstans du kan ta vägen för att slippa skitstövlarna i din familj?

Evilcopyninja
3/9/11, 8:36 PM
#3

Nej jag har ingenstans desvärre.

[rolnor]
3/10/11, 6:12 AM
#4

Hr du provat att sätta ned foten, att bli riktigt förbannad?

Evilcopyninja
3/10/11, 9:19 PM
#5

jarå i 10 års tid

Cahira
3/15/11, 1:10 PM
#6

gå till din psykolog/läkare och få ett intyg på att du faktiskt är sjuk och låt dom skriva ned allt vad det innebär och tryck upp i ansiktet på dom!

Jag känner igen mig så väl att bli kallad ett skämt att jag blir förbannad bara av att tänka på det!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
nyborjare08
3/15/11, 2:13 PM
#7

#6 Det är din fulla rätt att bli förbannad! Var den DU är! :-) INGEN har rätt att kalla dig ett skämt! JAG blir förbannad av att läsa det!!

 

 

Lindansare
3/16/11, 5:51 PM
#8

Även psykisk misshandel existerar, du kan läsa på misshandel iFokus om du vill..

*kram om du vill*

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Evilcopyninja
3/16/11, 10:27 PM
#9

Känns skönt att se att Andra som jag ser det som så att den kritik jag får är fel.   Och dessvärre vet jag på tok för mkt om fysisk och psykisk misshandel.  Och det där med intyg spelar ingen roll. Dom har sin bild om psykiskt sjuka, Och den är att om "vi" inte viste om det skulle vi inte må dåligt. Fasten alla vet att resultatet kan vara förödande för den som inte får hjälp i krisen.  Tackar för responsen, Blir glad =)

Cahira
3/17/11, 3:08 AM
#10

Men om dom kände dig innan du fick diagnosen borde dom väl ändå kunna dra parallellen att du mår likadant.. eller?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Littalii
3/17/11, 10:06 AM
#11

Hej! jag förstår hur du känner! jag har fått diagnosen biopolärsjukdom, manodeppresiv och det var ca två år sen. Och ingen tar riktigt fortfarande på alvar. men det blir bättre.Ibland får dom väll nått infall och säger att jag ska sluta med alla medicinerför dom är inte bra för mig. mm och det e ju lätt?? Och innan jag fick min kille att förstå tog väll minst ett år, då jag fick släpa med han till läkaren som fick berätta vad det innebar. Och det kändes skönt efteråt. Mitt tips till dig är att antingen få några brochyrer av läkaren där det står vad din sjukdom handlar om, som du kan lämna ut till nära och kära. Annars får du göra som jag släpa med dom till läkaren.. MVH//Caroline

Hawknestgrove
3/17/11, 1:49 PM
#12

Så många, som än i dag inte kan förstå att även psykiska sjukdomar är sjukdomar. Ok att man har fått papper på det, det är en sak, men att få många att förstå, att man inet bara är knäpp och lat. det är en kamp som du itne ska behöva ta. Strunt i dem……Kom ihåg, du väljer dina vänner till skillnad från släkten. Den väljer du inte. MEn du kan ta avstånd ifrån den…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: