Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
34. Utanför ämnet

Socialpsykologi vid Uppsala universitet???

2011-03-15 22:40 #0 av: Lesunq

Hej!

Tänkte kolla om någon här har läst kursen Socialpsykologi vid Uppsala universitet? Hur var kursen? Synpunkter?

Vore tacksam för svar!

MVH

Lesunq

Anmäl
2011-03-24 10:04 #1 av: Debacle

Hej!

Jag har läst kursen och tycker om den väldigt mycket. Det är intressant hur man i vardagen efter att läst om diverse teori och fått lära sig en del börjar analysera situationer i t.ex mataffären, eller med bekanta och när man ser hur människor beter sig men inte förstår varför de handlar som de gör etc. Det är också roligt när man själv känner igen sig i situationer där man själv inte ens kan förklara varför, då kommer socialpsykologin in och har ett svar.

Jag gillar föreläsarna och människorna på institutionen. Det är bra och förutom att de flesta kursböcker var bra, så fanns det någon som var lite knepig att ta sig igenom och en annan som rätt och slätt var tråkig. Men i övrigt är jag nöjd över mitt val av kurs och de som är bra överväger alla gånger detta.

Hoppas du fått lite mer information inför höstens val.

/Debacle

Anmäl
2011-03-24 18:37 #2 av: Lesunq

Tack för informationen!

Anmäl
2011-03-26 20:51 #3 av: Lesunq

Någon mer som har läst kursen?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.