Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1878 ggr
[RussinsMusli]
2011-03-23 15:22

Kampen mot världen

Det har varit en lång natt med psyk akuten och ångestattacker. Jag förstår inte hur man kan vända från att ha växt till en stark människa som orkar stå upp, till en som ligger ner och blir nästintill psykotisk, på en minut? 
Min värld försvann samma sekund som jag insåg att jag förlorade honom. Min styrka, min kämpar glöd, allt bara drogs ifrån mig. Nu sitter jag återigen här och är en trasdocka. 
Dom ville egentligen återigen låta mig stanna längre där borta, dom anser att om det fortsätter såhär kommer jag gå under igen. Och ja, det kanske jag kommer. Men jag vill vara hemma, jag vill vara här där jag har mina saker, där jag känner någon liten känsla av trygghet. Även om jag ser, hör och känner saker som inte finns så ser jag på mina råttor att det faktiskt inte är någon här. Dom hade reagerat annorlunda då. Det är typ den enda riktiga verklighetsuppfattningen jag har just nu.En annan anledning att mamma ringde dom igår kväll var att jag svimmade. Jag hade näringsbrist och var uttorkad, jag får varken i mig mat eller vatten. Jag klarar inte av det, det kryper runt äckliga maskar och skalbaggar i mig mat och vattnet är smutsigt och luktar illa. Jag vill inte heller ha deras äckliga nålar i mig som kan ge mig vilken sjukdom som helst, och sedan för att dom ska kunna trycka i mig någon sörja som kan innehålla vad som helst? Det kan innehålla droger, som får mig att försvinna så dom kan göra vad som helst med mig, det kan innehålla maskar som sedan kommer krypa runt i min kropp, under min hud. Trots min kamp lyckades dom få i mig tillräckligt med lugnande. Jag var medveten om vad dom sa, men jag kunde inte röra mig. Eller kunde jag det? Någon nämnde iallafall ordet "LPT", och nejnejnej det får inte hända! Eller var det min hjärna som säger att om jag inte ger upp kommer det hända? Det finns ingenstans jag kan vända mig, för trots att alla på psyk och läkare osv säger att dom vill mig väl så får jag en stakr känsla av att alla vill mig illa, alla vill skada mig, alla vill trycka i mig äckliga saker som förstör mig. Jag vet inte vad jag ska göra! Återigen har det blivit en kamp om liv och död, och jag vet inte om jag klarar det den här gången.

Annons:
[rolnor]
2011-03-25 13:11
#1

Vilket elände, beklagar, en sak som jag märker är att du skriver väldigt artikulerat trots dina psykotiska symptom, så det finns kanske ett hopp nånstans en väg tillbaka.

BamsekramGladSkrikandes

[RussinsMusli]
2011-03-25 13:18
#2

Jo, det finns hopp för alla!

Upp till toppen
Annons: