Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1509 ggr
Anonym
Anonym
2011-04-01 17:53

Bara skriva av mig

Hej alla!

Detta kanske inte är rätt sida men jag behöver lite perspektiv utifrån. Jag är kär i en av mina bästa vänner, han är även kär i mig. Jag är nybliven singel och han vill därför att jag ska testa på singellivet eftersom jag aldrig gjort det. Den här killen är dock lite av en player eller hur man ska säga, han älskar singellivet och har gärna sex med många av sina tjejvänner och andra tjejer. Det tär på mig, jag vet inte om jag klarar av att tänka tankar som "han kanske har sex med någon annan nu" eftersom han faktiskt har varit otrogen förr, en hämnd för att hans förra ex var otrogen mot honom. Hänger ni med? Är jag löjlig som är orolig för det här? Vissa av mina vänner säger att han kan ändra sig för min skull eftersom jag kanske är den tjejen som är rätt för honom.. Hur tänker ni i allt det här?

Annons:
Aviendha
2011-04-02 09:04
#1

Att vara otrogen som hämnd känns ju som ett ganska omoget beteende, men vi alla växer väl upp någon gång och precis som dina vänner säger så kan han ändra sig. Jag vet mer än en person som man skulle kunnat beskriva som players som man trodde skulle vara singlar för evigt men som hittade sin kärlek och lade om helt och hållet.

Jag förstår att du kan vara orolig, det är lätt hänt när det är känslor inblandat men om ni bestämmer er för att gå vidare tillsammans så kommer ni väl på något vis definiera er relation och förhoppningsvis kan du släppa oron då, när det är "fastslaget" att det är ni två. Det är nog ganska viktigt för att ni ska må bra i ett förhållande med. Det ligger något i det där slitna gamla uttrycket "bättre att ha älskat och förlorat än att aldrig älskat alls", dvs. låt inte sådana saker stoppa det du tror att du skulle må bra av. Det finns inga garantier för att han kommer uppfylla dina farhågor, det kan ju faktiskt bli helt underbart :)

Kalendula
2011-04-02 16:58
#2

Jag hade slutat att tänka på honom på annat sätt än en kompis faktiskt.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Upp till toppen
Annons: