Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2418 ggr
[WX5]
5/4/11, 6:52 PM

Depression

Letar efter bloggar som är seriösa i sina skriverier. Alltså såna som verkligen ÄR deprimerade men när man söker efter såna bloggar så kommer det alltid upp såna oseriösa bloggar som använder ordet Depression till höger och vänster.

Vet folk inte ens vad det betyder när dom skriver att jag blir deprimerad för jag missade bussen? Förvånad

Annons:
StickyKitten
5/5/11, 9:24 AM
#1

Nej, folk vet oftast inte den egentliga innebörden av depression, och även om de vet att de egentligen inte är deprimerade så använder de ju ordet för att förstärka sin upplevelse. Precis som när folk använder "hata" och "älska" till höger och vänster. Det är bara så det är tyvärr :)

[WX5]
5/5/11, 9:26 AM
#2

Ja det är det. Finns inget att göra åt det.

Maria
5/5/11, 12:54 PM
#3

Jag tror man får försöka att inte irritera sig på det.

Det är ungefär samma som att:

Är man förkyld, har man influensa

Har man huvudvärk är det migrän

Ont i ryggen så är det diskbråck osv.

Man missbrukar orden helt enkelt.

Hoppas du hittar någon seriös blogg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[WX5]
5/5/11, 1:46 PM
#4

Nä jag är inte irriterad utan det känns så hopplöst att hitta något bara. Tungan ute

isa
5/6/11, 5:02 PM
#5

Kanske det är så här att är man riktigt, deprimerad så orkar man inte skriva på en blogg?? Det kanske är därför du inte hittar något.

Jag har varit deprimerad 2 ggr i mitt liv. Och båda gångerna kom jag mig inte för någonting annat än att ge min katt mat 2 ggr om dagen,  den övriga tiden låg jag bara i sängen och stirrade in i väggen. Jag kunde inte ens gråta…..

Maria
5/6/11, 5:13 PM
#6

#5 Du har säkert rätt.

Kanske orkar man blogga först när man är bättre igen men som du säger inte när man är mitt uppe i….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
jahadu
5/8/11, 12:55 AM
#7

Åh så passande =) håller precis på att starta upp en blogg som kommer handla om både saker som har hänt tidigare och mina dagliga reflektioner och mående. den komemr att vara låst då jag inte vill att vem som helst ska kunna läsa, men till de som vill kommer jag ge ut lösenord.
jag kommer som sagt skriva om mig själv och hur jag mår, mina erfarenheter om olika saker och så.
Är bipolär, har mest depressioner som återkommer, panikångest, generell ångest, add, självskadebeteende, tablettberoende och lite till. Lär väl skriva en del om mina erfarenheter av bup, vuxen psykiatrin, psyket som jag har varit inlagd på, olika behandlingar och så. Blir väl lite blandat och hoppas därmed att jag dels kan granska mig själv lite bättre samt komma i kontakt med fler som bloggar om känsliga ämnen.
Min blogg kommer startas den kommande veckan förmodligen, väntar bara på att min kompis ska hjälpa mig med designen.


jahadu
5/8/11, 12:58 AM
#8

På tal om det här med att man inte orkar skriva om man mår dåligt - jag är precis tvärtom och vet många som känner likadant, att mår man dåligt så skriver man bättre och hellre. Det är enligt mig ett bra sätt att hantera allt på.


Maria
5/8/11, 8:00 AM
#9

#8 Det är säkert väldigt personligt. Alla är och fungerar så olika.Glad

Vissa behöver t.om ligga inne när depressionen är som mest. Vissa kan hamna i katatoniska tillstånd och då finns ingen människa i världen som kan blogga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[sandrastrQm]
6/30/11, 5:25 PM
#10

WX5 -
Jag vet inte riktigt vad jag ska tillföra mer än att jag kan känna mig depprimerad flera gånger om dagen. Jag bloggar inte bara om måendet, utan även om vardagssaker som mammalivet, vänner, musik & händelser. Doch är ångesten en stor del av vardagen också nu. Kanske för mycket, mer än jag någonsin kännt. Men du är hjärtligt välkommen att läsa min blogg någon gång ibland, då du känner för det! Upp till dig! http://sandrastrqm.bloggplatsen.se/ - för mer frågor får du eller vem som helst ställa frågor i mail eller meddelande här på sajten.

xoxo - sandrastrQm ' ♥

[WX5]
6/30/11, 6:01 PM
#11

Tack. Jag skall kolla in din blogg.

[sandrastrQm]
6/30/11, 7:11 PM
#12

Det finns en del lösenordsskyddade inlägg. Bara skriva ett meddelande här på min användare så kan du få det. För det är mest där jag snackar om deppresionen.

[WX5]
6/30/11, 7:15 PM
#13

Ja jag vill gärna läsa i dom inläggen. Du kan ju PM:a mig lösenordet.

Annons:
iins
7/9/11, 8:48 PM
#14

jag har en.. är en tonåring som lider av en djuptdepression… kämpar och sliter genom mitt liv. skriver av mig där.

http://tankarhitodit.blogg.se

[WX5]
7/9/11, 8:57 PM
#15

Skall kolla in bloggen. Glad

Wintermoth
7/18/11, 7:14 PM
#16

Tack för era inlägg.

Jag själv är deprimerad sen länge tillbaka, depressionen visar sig för mig att jag aldrig känner glädje, skrattar sällan och bara gör det som ska göras även om jag idag kan trivas och vara nöjd.

Är i dagsläget lite irriterad på sjukvården då det är svårt att boka annat än akuttider hos läkare för att diskutera medicinering mm. Går på KBT men tycker ej att det hjälper mig något framåt i mina tankar o känslor.

Försöker nu få tag i annan medicin iaf för att se om det hjälper, har ni någon erfarenhet av mediciner som fungerat för er så är jag tacksam för alla tips jag kan få… Äter idag setralin men har även många biverkningar som gjort att jag har varit "tvungen" att gå ner i arbetstid pga huvudvärk o sömnbrist…

Har tack vare en annan sjukdom som jag har lärt mig att vara tacksam för var dag jag är "frisk" för övrigt men jag saknar det där med att känna glädje, att kunna vara spontan o se fram emot saker o ting. Idag lever jag en dag i taget men det känns trist. Har jag för stora krav eller ska livet vara mer än att bara leva dag för dag??

/WM

Med vänlig hälsning
Miia
www.oneworldbengals.se

[rolnor]
7/18/11, 7:31 PM
#17

Du skulle nog kunna ha nytta av en duktig PDT-terapeut, MEN, det är svårt att få en sån om man inte betalar själv och det är svindyrt…

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: