Annons:
Etikettanhöriga
Läst 2039 ggr
Ketang
5/19/11, 7:01 PM

Knäckt inför operation...

Min man skadade sin axel för ca 3år sen. Efter det hoppade den ur led 5gånger och han opererades. Förra året trasade han sönder ett knä och nu har han fått veta att han ska opereras efter semestern.

Han fick veta detta i går och i dag har han varit hemma pga "magsjuka". Han påstår att han legat och kräkts hela dagen men när jag kom hem vid 17:30 så var det inget större fel på honom! Han ville till och med äta och när han är magsjuk brukar jag bara se honom när han springer från sovrummet till toaletten…. Så är INTE fallet nu.

Jag misstänker att han är orolig och känner sig väldigt uppgiven inför operationen. Han känner att det är hopplöst och att han inte kan göra något för att han bara skadar sig och måste opereras jämt… Tyvärr är han typen som inte pratar om hur han mår. Även om man verkligen sätter sig och försöker. Så nu vet jag inte vad jag ska göra….hjälp….

Annons:
[Tassy]
5/20/11, 5:56 PM
#1

Är det ett återkommande problem med luxationer för hans del? Vet ni vad som är grundproblemet? Är det genom uppenbara olyckor eller verkar han ha ovanligt lätt för att drabbas utav detta?

Jag tänker att ett sätt att hantera det hela är att veta vad som är grundproblemet, och känna att man inte är ensam. Jag har en teori om vad som kan ligga bakom detta, men vill checka av lite innan ajg bara kastar fram det. Glad

Ketang
5/20/11, 7:15 PM
#2

Båda operationerna är på grund av rena skador. Så han har ingen sjukdom som orsakar detta.

Maria
5/20/11, 7:36 PM
#3

Jättesvårt när någon är som en mussla.Obestämd

Jag vet inte hur ni brukar ha det annars men kommunikation kommer man långt med.

Jag tror säkert att du försökt innan eftersom du vet hur han fungerar men ge inte upp. Han behöver förmodligen prata men vill man inte så är et svårt.

Kan du inte skriva något till honom? Han kanske tar emot skrivet ord bättre än när man konfronterar honom?'

Jättevårt att råda men jag hoppas att det löser sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anna4077
5/22/11, 7:02 PM
#4

ibland kan folk få behöva bearbera saker en stund innan man orkar prata om det. ge han ett par dagar att smälta saken

Anna och taxen Max

Hawknestgrove
5/24/11, 2:20 PM
#5

sen finns det folk, som är veritabla olyckspåsar…… Jag är själv en sån.HAde klippkort på Kronprinsessan Lovisas barnsjukhus när jag var liten.Skrattande OCh det har fortsatt rätt träget i vuxen ålder….. Då är det inte kul.OCh han kan nog ha känt sig mysko i magen av oro för en planerad operation. Stackarn…..Som dessutom gör att han får då och ha besvär hela sommaren. känner med honm. Usch……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ketang
5/24/11, 2:44 PM
#6

Det är säkert så. Själv hade jag varit hur orolig som helst! Det enda jag "gärna" gör på sjukhus är föder barn och hälsar på.

Han har ju närapå precis blivit bra i sin axel med och den operationen ligger nog färskt i minnet fortfarande. INGET trevligt minne heller för den delen…. Gråter

Annons:
Hawknestgrove
5/24/11, 2:47 PM
#7

ja såna saker vill man ju ha gjorda fort, helst igår. Så jag förstår fullt och fast.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ketang
5/24/11, 2:54 PM
#8

Ja, han är lite kluven i det här. Med läkaren kom han överens om augusti efter hans semster. Men sen fick han kallelsen och då hade han fått tid för op den 9 juni! Den avbokade han för att inte förstöra alla sina semester planer. Jag har tyvärr ingen semester i år så hans semester med dottern blir ju ännu viktigare…

Upp till toppen
Annons: