Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 5057 ggr
tildaa06
6/1/11, 12:43 PM

Ta bort ärr?!

Jag har ärr på både armar och ben (dock inte särskilt djupa) som jag skulle vilja bli av med? Någon som har nåt tips på vart man kan vända sig eller hur man ska gå till väga?!? vill verkligen inte ha dom där..

Annons:
Hawknestgrove
6/1/11, 10:02 PM
#1

ja, plastikkirurg föstås, MEn be att få hjälp via din vanliga kontakt i psykiatrin om du har det. För då kan du få det gjort med högkostnadsskydd kanske

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tigerliljan
6/2/11, 5:00 PM
#2

Hej Tildaa06

Jag var hos en plastikkirurg för 2 månader sedan och tog bort de tre värsta ärren jag hade, som ett test för att se hur stor förbättring det skulle bli och se om det är värt att ta bort resten. Kirurgtejpen ska sitta en månad till för läkningens skull men jag ser redan nu när jag byter tejp att det är en stor förbättring. Ärren var cirka 5 mm breda, nu är de cirka 1 mm. 

De tre ärren kostade 2000:- att ta bort.

Hälsningar Carina

Hawknestgrove
6/2/11, 9:43 PM
#3

Om de är väldigt vanprydande, så kan du få operationen betald via högkostnadsskyddet

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ratlings
6/3/11, 1:37 PM
#4

BUP frågade mig om jag ville ta bort mina ärr. Det skulle vara gratis om jag höll uppe i 4 år och var då under 18 år. :)

Men jag tackade nej, jag ser ut som jag gör, det är ett liv jag levt och dom val jag själv valt.  

// Lise
When nothing goes right, go left!

Hawknestgrove
6/3/11, 7:41 PM
#5

Ok då har du lite att gå på…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anna4077
8/13/11, 11:34 PM
#6

jag har tatuerat över mina på erna armen. ska göra den värsta snart. de jag har på lår är så stora att jag får leva med dom. över 1cm breda. jag ska göra min högra arm (den med en massa ärr på) när jag är redo.

hur känner ni för de? att ta bort ärr? för mig känns det som att jag 'friskförklarar mig'. hur tänker/känner ni?

Anna och taxen Max

Annons:
Ratlings
8/13/11, 11:37 PM
#7

Jag känner att det är en del jag har gått igenom som symboliserar det jag lyckades ta mig ifrån. :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

ladymiss
8/17/11, 7:59 PM
#8

jag har ett STORT ärr på smalbenet som jag fick när jag råkade bränna mig på en sån där ventil på en ångbastu där värmen kommer ifrån. Eftersom det är på smalbenet och blev ganska djupt vet jag inte om det går att operera bort men om det går så kommer jag att operera bort det. Om det inte kostar allt för mycket för då känns det mer värt att ha kvar det.

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Hawknestgrove
8/24/11, 1:55 PM
#9

Ladymiss, såna saker går det åtminstone att få ersättning för via fösäkringsbolaget. Lyte och men. Om det finns dokumenterat när det hände. och inte var för  för länge sen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anna4077
8/27/11, 4:35 PM
#10

man kan få ersättning för ärr som 'man gjort själv' vid psykisk sjukdom. jag fick de. ska även få ersättning för sjukhusvistelse samt medicinska kostnader

Anna och taxen Max

XxKimxX
12/28/11, 12:15 PM
#11

Varför vill du ta bort dem? jag själv vill minnas, jag skäms inte utan är stolt för att jag lyckts sluta. jag ser dem som en seger.

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

Anna4077
1/11/12, 6:10 PM
#12

jag måste erkänna att jag skäms över dom. mer än va jag gjorde när jag mådde sämre.

Anna och taxen Max

XxKimxX
1/13/12, 5:54 PM
#13

#12 Gör inte det. Se det som en styrka att det faktiskt bara är ärr och inte sår. Glad

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

Annons:
Upp till toppen
Annons: