Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 3928 ggr
Anna4077
6/2/11, 9:10 PM

jobba med psykisk sjukdom

Hej,

Jag är bipolär och har add. jag har aldrig haft ett jobb, är 22 år så jag har gått i skolan länge men ändå. jag har aldrig haft ett jobb. nu arbetstränar jag på en typ av rehabiliterings grej och jag har varit där 3gånger tror jag på 3-4 veckor. tanken är att jag ska vara där 2dagar i veckan 4timmar per gång. detta ska vara början å tanken är att jag ska öka med tiden.

Men hur ska jag kunna göra detta när jag inte orkar med det som de är? jag trivs där jag är just nu och ingen pressar mig till något. ändå har jag ångest som får mig att inte kunna gå dit många gånger. jag kan bara inte ta mig dit. det är som om något håller i mig, en vägg eller något som hindrar mig från att ta mig dit. jag vill arbeta. jag vill inget annat än att arbeta och få in en någolunda normal vardag och ett någolunda normalt liv. lite extra pengar skulle inte sitta fel då jag inte ens får 2000kr i månaden.

jag har ansökt om aktivitetsersättning på halvtid men läkaren på försäkrings kassan ser inte varför jag inte borde arbeta heltid. jag kan inte ens arbeta mina 8timmar i veckan. hjälp. hur ska jag kunna arbeta? varje gång jag ska till jobbet eller är på väg så känns det som jag ska kvävas, får ont i magen, tappar luften och känns som nån håller fast mig. hur ska jag göra? vad ska jag göra? nån som vet?

ursäkta alla jag i texten men känner mig hjälplös..

Anna och taxen Max

Annons:
evrekaw
6/9/11, 3:13 PM
#1

Men arbetsträna gör man, som jag förstått det, i syfte att komma fram till hur mycket och om man klarar att arbeta…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Anna4077
6/10/11, 12:42 PM
#2

känns inte alltid så. känns som de bara e en mjukstart..

Anna och taxen Max

[WX5]
6/11/11, 9:07 AM
#3

Har inte jobbat på lite över ett år och jag kan inte förstå hur jag skall kunna klara av att jobba heltid. Inte för att jag gjorde det förut. (Heltid vecka/vecka, alltså ledig varannan vecka).

Snart går min ut och jag får ju bara ångest för hur jag skall klara mig. Kanske jag klarar av 25% men max 50%.

Har adhd och bipolär samt artros i båda tummarna.

Upp till toppen
Annons: