Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 3215 ggr
Ketang
2011-06-13 20:35

Spela spel... (NEGATIVT!)

Min man spelar Play station varje ledig stund. På kvällarna ockuperar han tv´n och ibland håller det verkligen på att stiga mig upp i halsen! Jag är inte beroende av tv´n på något sätt. Det kan gå veckor utan att jag tittar något, men ibland vill jag bara sitta framför tv´n och inte göra nåt. Men då får jag ALLTID be honom stänga av. Och i dag ville han inte det, därför sitter jag här… Jag HATAR det där spelet innerligt och jag fattar inte alls hur han kan sitta där timme efter timme!

Någon som kan ge mig råd om hur jag antingen lär mig hantera situationen som den är, eller får honom att minska ner på sitt spelande till lite mer sällan?? För jag kan bli förbannad på honom när han inte spelar, bara för att jag vet att han snart kommer att sätta sig där. OCh då exploderar jag för små saker han gör som jag normalt sett inte skulle reagera över alls.

Annons:
[Tassy]
2011-06-14 22:25
#1

gör ett schema där ni turas om?

Skaffa en till tv?

Prata med honom och förök kompromissa utan att han slår bakut och kallar dig för mamma (har hänt mig) Tungan ute

[arlington]
2011-08-12 14:18
#2

Omvänd psykologi- börja spela själv! Ni kanske kan få ett gemensamt intresse i något spel där ni kan lira tillsammans och som ni båda tycker om? :)
Spelar han extremt mycket kanske han kan vara spelberoende, och behöver få vård. I nödfall kan du ju repa skivan i smyg. ;)

[rolnor]
2011-08-13 13:37
#3

Det där med att repa skivan var slugt…Glad

[Tassy]
2011-08-13 21:21
#4

#3 Slugt, och fruktansvärt lågt.

[arlington]
2011-08-13 21:48
#5

#4 Vilket enbart var skrivet med humor, varav smileyn.

[Tassy]
2011-08-13 23:06
#6

ser ingen humor i att skämta om att förstöra något som uppenbarligen verkar vara viktigt för honom. Ja, jag är en torrboll med asperger. ;)

Annons:
Ketang
2011-08-14 09:23
#7

Repa skivan skulle jag aldrig göra. Tyvärr gör nog gärna dottern på 3år det i stället. Men han får skylla sig själv om den ligger framme ;-)

För övrigt så har det lugnat sig jätte mycket. Han spelar kanske 3kvällar i veckan nu och jag har inte sagt eller gjort något Skrattande

[arlington]
2011-08-14 11:39
#8

#7 Skönt att höra! :D
Har gått och blivit jättesjuk så jag orkar inte skriva något mer, hjärnan känns helt mossig så jag ska tvinga i mig lite kaffe och spela lite själv.

Upp till toppen
Annons: