Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 4572 ggr
[sandrastrQm]
6/27/11, 3:35 PM

är livet ett självklart val?

Är livet ett självklart val? För mig, vet ej?

Vad är det som säger att livet är vackrare än döden? Är det värt att leva i detta samhälle med rätt & fel. Är det värt all stress? Värt all fylla? Värt all press?

Jag kan inte finna anledning att leva, inte heller att dö..

Det kanske låter helt fel, jag som valt att ta ett barn till världen och jag älskar henne över allt i världen - men kan ändå inte finna anledning till att leva livet här. Är döden vacker?

Just nu känns det som en spiral av lycka, hat, kärlek, dödslängtan..
Allt snurrar runt, och detta jag skrivit kanske inte är lätt att fatta, då det är en självklar text ur mitt huvud - men crazy shit för er..

Papa Roach - Scars ♪ . Det säger det mesta, ok?

Annons:
[rolnor]
6/27/11, 5:36 PM
#1

Att ta sitt liv är ju alltid en kompromiss, att stanna och fajtas tycker jag är ett mer konstruktivt sätt att möta sina möjkligheter.GladSkrikandes

[sandrastrQm]
6/27/11, 7:19 PM
#2

# 1 - Jo, så kan man ju se på det..
Men när livet inte är ett självklart val då? Och döden känns som ett bättre val. Vad väljer man? Om man inte orkar kämpa mera, vad finns det då för val?

Allamej
6/27/11, 10:51 PM
#3

Livet är hårt med jämna mellanrum, har alltid varit och kommer alltid att vara.

Nog har jag upprepade gånger känt att jag inte orkar mer och att döden skulle vara en befrielse… men hur vet man det? Det kanske bara börjar om igen och eftersom man tog livet av sig så får man det ännu jäkligare än i det liv man lämnade bakom sig.

Så man kan ta risken eller kavla upp ärmarna och säga att nu jäklar ska jag klara detta.

Dö kommer man att göra ändå så varför ha bråttom, det kommer när det kommer.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Upp till toppen
Annons: