Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2516 ggr
[sandrastrQm]
2011-06-30 20:32

Hur vågar man?

Hur vågar man söka hjälp när man mår såhär dåligt?
Jag vet att jag är stark, jag vet att om jag skulle våga söka hjälp så skulle jag nog kunna bli bättre. Men jag kan inte, jag skäms, jag mår dåligt över tanken ; "tänk om dom säger nej?"

Jag är dålig på att stå upp för mig själv och tar hellre skiten, vare sig jag vill eller inte. Men, jag vet att jag VILL ha hjälp.

Annie, min dotter har bundit fast mig till jorden.. till existensen, till livet. Jag tycker det är bra, BRA - men samtidigt jobbigt, för hon har bundit fast mig med en kedja som är obrytbar..

Att ta till sig hjälpen är nog bland det största steget, och ännu är det svårt att ta det steget. För jag vet vad min sambo kommer tycka om jag vill få hjälp och om jag vill lägga in mig på psyket. För hans förra förhållande gick åt det med, med hans fd. flickvän. Och det kanske är något som hindrar mig också, jag är rädd att såra honom på det viset. Bara lämna honom och barnen..

Kluvet, svårt, det gör ont i mig..

Annons:
[WX5]
2011-06-30 20:35
#1

Man får helt enkelt svälja stoltheten och ringa. Det ÄR skitjobbigt, jag vet men man bara måste.

Mina barn är också "orsaken" (kommer inte på något bättre ord just nu) till att jag lever idag. Utan dom så hade jag inte levt idag.

[sandrastrQm]
2011-06-30 20:50
#2

Precis som jag känner också, att mitt barn är orsaken att jag lever.
Elakt kanske, men sant. Och jag är både glad,ledsen över det.

Men jag vågar inte ringa, och det skäms jag över… f*n

[WX5]
2011-07-01 06:03
#3

Jag vet. Sitter här på morgonen men ånget tydligen för jag vill bara skära mig och vågar inte ringa jouren för att prata av mig lite.

[rolnor]
2011-07-02 18:31
#4

Se det lite som att ha fysiska problem, då skäms man inte, samma sak med själen och psyket, ibland så behöver man hjälp med den delen, inget märkvärdigt eller nåt att skämmas över, KOM IGEN!!!Skrikandes

Allamej
2011-07-02 23:27
#5

Dom är inte där för att dömma eller göra saker värre. Ring dit, gå dit vad som helst men få hjälp

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[WX5]
2011-07-03 08:01
#6

Hon har stängt av sitt konto här på iFokus så hon kommer inte att läsa här med.

Annons:
Upp till toppen
Annons: