Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1776 ggr
[WX5]
7/4/11, 4:08 PM

Min vägg rasar!

Jag har under så lång tid byggt upp en vägg mot omvärlden. Ingen får komma in hos mig. Men nu när jag varit till min mentalvårdare som just nu går en utbildning om värderingar så fick jag ställa upp som "testperson".

Det vi har gjort har varit att gå igenom dessa formulär och sakta men säkert så luckras min vägg upp och det är väldigt känslosamt. Ingen har nånsin kommit i kontakt med mitt inre. Inte ens min man som vi har varit ihop i 11 år.

Man blir ju arg för personen i fråga är där och gräver men samtidigt har jag ju gått med på att göra detta med henne. Precis som hon sa att när hon var yngre så gick hon till en kurator och där kom dom in på i hennes låda (som hon säger) och grävde. Hon blev arg på både sig själv och kuratorn. Men när hon insåg att det bara var att acceptera detta så blev hon bättre. Men hur svårt skall det vara för mig och säkert många andra med mig.

Ville bara skriva av mig.

Annons:
[rolnor]
7/5/11, 6:01 PM
#1

Ja, frågan är väl vad du kan få om du tar bort väggen, du är gissningsvis ganska ensam därbakom?

Skrikandes

[WX5]
7/5/11, 6:04 PM
#2

Det är jag nog säkert men "jag" är en ensam person. Hela mitt liv är ju uppbyggt på att hålla denna vägg uppe för utomstående.

[rolnor]
7/5/11, 9:31 PM
#3

Jo, men det är väl en kompromiss?Glad

[WX5]
7/6/11, 7:46 AM
#4

Tja kanske det. Flört

Upp till toppen
Annons: