Annons:
Etikettbehandling
Läst 1950 ggr
gris3n
7/28/11, 1:35 PM

våga ta kontakt

jag har haft kontakt med psykvården under många år nu, trotts att jag inte är så gammal. under hösten och våren har jag haft en jätte bra kurator som samtalskontakt, hon har vatit helt underbar och bemött mej på ett vänligt sätt med mycket respekt för mej som individ.

nu ska hon gå ner i tid och hon är inte längre min samtalskontakt. jag blev istället tilldelad en sjukskörterska jag haft lite kontakt med tidigare. denna person bemötte mej inte alls väl, hon var tyken uppkäftig och jag ville absolut inte dela mina innersta tankar med henne. så kontakten mellan oss har upphört, men jag har inte blivit "tilldelad" någon ny samtalskontakt.

jag skall tillbaka till mottagningen nästa vecka och kommer då träffa någon ny. men jag skulle behöva prata med någon nu, om mediciner osv. fast jag har inte modet att ringa till mottagningen. jag vet ju inte vem jag kommer få prata med, hur jag kommer bli bemött osv. jag har under drygt en veckas tid sjkutit upp samtalet jag behöver ringa. jag kan inte heller ringa min läkare då han är på semester.

jag börjar få lite smått panik över det här nu, och vet knappt vart jag skall ta vägen >,< skall jag ta mej mod till att ringa och chansa på att den jag får prata med är en person jag kommer överäns med? eller skall jag vänta till jag skall dit nästa vecka?

rörigt? japp!

Annons:
Hawknestgrove
7/28/11, 10:31 PM
#1

JA, en okänd är en okänd, visst. MEn  det kan ju vara på både gott och ont. OCh du har rätt att säga till om det inte funkar

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

gris3n
7/29/11, 1:43 AM
#2

jag har egentligen inga problem med att prata med någon okänd, de e bara de att jag har bytt samtalskontak så många gånger under de senaste åren och varje gång man träffar någon ny vill dom höra samma sak. "hur är det med dej", "varför är du här ", vad behöver du hjälp med", berätta din livs historia från fördseln fram tills i dag".

man kan ju tycka att dom har en journal att läsa ur. och den första man pratar med e oftast bara en "akut kontakt" tills jag blivit tilldelad någon mer permanent som visa sej inte kommer vara så permanent ändå.

det känns ju super kul (notera grov sarkasm) att byta samtalskontakt en gång var 6e månad -.-

[rolnor]
7/29/11, 11:35 AM
#3

Ja, det är dåligt, har samma problem med mina läkare, byts med jämna mellanrum och sen läser dom inte min journal innan mötet, riktigt kasst…

Skrikandes

Hawknestgrove
8/2/11, 6:53 PM
#4

Påpeka det för dem. Finns inen anledning till att du ska slösa bort en timme av ditt liv på att repetera sånt som de kan läsa sig till

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: