Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 3557 ggr
[xhristoffer]
2011-07-29 22:25

Stora problem.

Hej. Detta är inget troll och jag försöker inte se ut som en psykopat eller något sådant endast seriösa svar tack. kommer bli lång läsning och lite osammanhängade. Allting började vid fyra års ålder då min lillebror dog och jag var det enda syskonet som fick se honom. när jag var fem började jag dra för gardiner för att han inte skulle se vad jag gjorde för något. Sen började jag skolan och då så hade jag det svårt att skiljas ifrån min mamma då jag inte lita på att hon skulle komma tillbaka för att hämta mig men det fixade sig tillslut.

Sen blev jag mobbad från fyran till sexan, Gav tillbaka när jag var femton och han sexton rätt rejält och jag fick min hämnd sen var det lugnt ett tag. Sen blev jag hotad och fick hemundervisning sen gick jag ur skolan. Kom in på gymnasiet fast jag hade skolkat mycket i högstadiet hade ingen lust att gå hela dagar i skolan och gjorde det inte heller. Kom in på omvårdnad då och kände direkt att jag inte kunde reletera till någon där då alla var ute och festade på helgerna och det gjorde inte jag så jag drog mig undan och började skolka och skära mig. Sen fick en kuratorn på gymnasiet jag gick på reda på detta och ringde mina föräldrar och jag fick en akut tid på bup dagen efter kom dit fick svara på lite frågor och dom konstantera att jag var deprimerad fick medciner men sen efter tre fyra månader så mådde jag bra så jag kastade dom.

Då upptäckte jag att jag inte kände med folk överhuvudtaget det kändes som om dom bara klagade hela tiden så jag orkade inte med andra människor utan drog mig tillbaka lite jag kan känna mig ledsen och så men det är inte ofta alltså känner ingen rädsla i princip fast jag var rädd för allt när jag var liten. Tyckte det var konstigt kollade på en massa diagnoser men slutade med det rätt fort då jag slutade bry mig om det och det var när jag hade kommit ur depressionen. Jag är inte speciellt känslig för att se våld förutom våldtäkt det hatar jag. Det kommer perioder när jag är jätte glad kär i min flickvän men sen förändras det snabbt och då är jag nedstämd och känner inget. Sen så började jag läsa om seriemördare och titta på o normalt mycket slasher filmer på helger typ från sju på morgonen till fyra på natten.

Och jag läste bara mer om ted bundy och dom började tänka att jag skulle bli mer effektiv än don sen började jag fantisera om skolskjutningar och ville göra dom men hade inga vapen till det. Sen så helt plötsligt fick jag konstiga ider som att en kille som min flickvän kände som barn han satt på bussen och då kom det att han satt och stirra på mig och efter kom iden om att jag skulle döda honom eller misshandla honom för det men har inte träffat honom sen dess det är jag glad för. Det är ett par människor jag har fantiserat om att mörda, En av dom är min systers pojkvän vi kan kalla honom för R en liten kärring som jag vill döda och skulle troligtvis göra det om jag fick chansen till det med.

Sen så har jag varit mycket intresserad av folk med asperger,adhd och alla andra diagnoser men sen kom en ny ide om att jag hatade dom för det var massa tjat om dom och att det var någon som skrev att dom var framtidens människor och då tänkte jag jävla idiot dig borde man skjuta. Jag kan ärligt säga att jag hatade dom men inte för att dom var annorlunda utan bara för att liksom alla utom personer med schizofreni Borderline och psykopater vet inte varför. Men sen har jag alltid varit så att jag har haft ett jätte stort intresse för något sen försvinner det för något annat på två dagar ungefär. Har aldrig förstått ironi heller.

Men sen en dag så brakade det loss min systerdotter på fjorton bast med ,autism,utvecklingstörning,adhd skvätte vatten i mina nya skate skor och jag sprang efter henne och tog tag i nacken på henne och kastade henne ner i vattnet det var grunt så hon slog i huvudet och fick ett skrapsår i pannan kunde gått värre men nu gjorde det inte det. Så jag har väldigt mycket ilska i mig och den kommer ut i små utbrott inga stora precis Men när det väl gör det så då vill dom flesta ringa farbror blå då jag hotade min syster med en köks kniv för att hon och en annan kille hånglade i min säng.

Har också svårt att behålla vänner då jag oftast till slut börjar hata dom med. Sen har jag haft paranoida tankar som att mina bästa vänner har med sig folk för att spöa mig och sådant så ett tag hade jag en 40 cm kniv med mig överallt jag ser saker rätt så svart och vitt antingen gillar jag någon eller hata dom så är det bara. 

Min före detta psykolog sa att jag kommer bli psykotisk i fall jag fortsätter så här men det har inte hänt ännu så jag slutade att gå hos henne.Jag kan även manipulera folk till att gilla mig och sånt men brukar inte såra någon med det tror jag i alla fall har väldigt lätt att läsa av folk och sånt men själv kan jag ljuga utan att det syns på mig. Nu söker jag svar på det här ENDAST SERIÖSA SVAR tror någon här att jag har något eller bara ett problem att jobba på med så löser sig det vad skulle ni isåfall säga att jag har för något typ som diagnos / personlighetsstörning. tackar på för hand. Kan även tillägga att mina två systrar var ute och gick och så stod det ett par moped killar troligtvis 95or och kallade dom saker och sa att dom var feta och min yngsta syster är väldigt känslig för att bli kallad det så nu i veckan ska jag åka till min stora syster och vara där ett tag och jag måste säga att jag skulle kunna vara berädd på att faktiskt misshandla dom grovt för det dom har gjort vad har jag för problem hjälp !?

Annons:
Honestyisdead
2011-07-29 22:59
#1

Något står ju inte rätt till. Du måste få hjälp.
Berätta precis det du skrivit här, eller varför inte skriva ut det du skrev och ta med dig till en psykolog.

[xhristoffer]
2011-07-30 01:30
#2

#1 går hos en psykolog men litar inte riktigt på dom då jag inte vet vad dom kommer göra när dom läser det.

Honestyisdead
2011-07-30 10:13
#3

#2 Dom kommer göra det dom tror är bäst för dig. Det vill väl du också, bli frisk?

[xhristoffer]
2011-07-30 10:42
#4

#3 jo men frågsn är om msn ksn bli det pratade med en psykolog för en eller två veckor sen dom tror att det är en blandnin av Borderline och antisocial personlighetsstörning

Honestyisdead
2011-07-30 10:46
#5

#4 Ja, men då är det bra att få sin diagnos och sedan gå KBT. Man kan lära sig leva med det bättre om man känner till varför man är som man är och hur man ska tänka.

[xhristoffer]
2011-07-30 10:52
#6

#5 jo men om vi ska säga exakt som hon sa var det Borderline med psykopatiska drag för hon sa att dom tog bort psykopati och ersatte det med antisocial och det är det som skrämmer folk runt omkring när det började pratas i släkten om det att jag kommer bli en mördare bla bla men kommer inte bli så ser ingen nytta i det överhuvudtaget egentligen. sen har jag gjort ett begåvning test eller vad man ska säga och det visade över normalt men jag vet inte riktigt. Men jag tackar mycket också faktiskt för att du svarade mig så snabbt :)

Annons:
Honestyisdead
2011-07-30 10:57
#7

#6 Inga problem :)

[xhristoffer]
2011-07-30 23:06
#8

någon mer som har några tankar ?

Maria
2011-08-01 09:16
#9

Du verkar väldigt insiktsfull men du behöver hjälp och det ganska snart.

För att du ska få adekvat hjälp så måste du vara uppriktig med dina tankar och funderingar och inte hålla tillbaka något.

Lika uppriktigt som du skriver här.

Lycka till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[xhristoffer]
2011-08-01 20:04
#10

#9 jag ska försöka men som sagt kan bli paranoid med därför det brukar vara så svårt:(

Upp till toppen
Annons: