Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2690 ggr
[mysvensk]
7/30/11, 3:35 PM

Sammanbrott nu otroligt känslig

Hej!

I natten till igår bröt jag ihop. Hade en otrolig ångest, försökte väcka min pojkvän men han vaknade aldrig riktigt utan verkade bara så otroligt kall. Jag drog ut och vandrade runt i flera timmar.

Sen dess har jag blivit mycket känsligare, mår dåligt av minsta lilla och har ångest i princip hela tiden…

Hjälp mig!

Annons:
mellie
9/18/11, 3:14 PM
#1

Kontakta vårdcentralen så du kan få prata med en sjuksköterska och sedan få remiss till psykiatrin. Där kan du också få hjälp och få medicin om du behöver det. Också att få remiss till en psykolog så du kanske kan få hjälp med din ångest och roten till att  du får det, för i grund och botten utlöses en panikattack och dessa känslor av ett grundläggande problem. Kroppen reagerar för att någonting är fel.

Hade stark ångest från åldrarna 11-24 innan jag tog tag i det själv som vuxen. Fick medicin mot ångesten och den blev som bortblåst. Innan kunde jag sova i all evighet, kunde knappt gå till mina studier, inte gå ut då jag också fick social fobi då intrycken blev för mycket helt enkelt.

Minns att jag kunde stå och vela i dörröppningen i all evighet för jag fick ångest bara genom att gå utanför dörren. Fick mycket ångest samband med mitt förhållande till min förra pojkvän tog slut. Hade stark ångest varje dag tills jag bestämde mig för att detta inte var hanterbart längre. Efter några månader var den borta och jag slutade med medicinen helt. Har inte tagit något sedan dess och det är längesedan nu.

Känner fortf lindrig ångest ibland i korta perioder, men det går över snabbt och ingenting jag behöver äta medicin för längre- hoppas jag iallafall!..

Lycka till……

Upp till toppen
Annons: