Annons:
Etikettschizofreni
Läst 5625 ggr
Emel
2011-08-07 01:26

''Mild'' Schizofreni?

God kväll

Har alltid vetat att jag inte är normal men inte velat ta reda på vad som är felet.

Har nu på senaste tiden börjat intressera mig mer och mer om vad som faktiskt är fel på mig…

Hittade denna sidan: http://www.omschizofreni.se/om_schizofreni/diagnos/symtom.html

Och jag stämmer in på dom flesta punkterna där. Dock så berättar jag inte om det för någon. Jag gör även så mycket jag kan för att dölja mitt ''rikitiga'' jag.

Kan man gå till en psykolog? Är dock socialt missanpassad så jag tycker det är skitsvårt att prata med psykologer.. Blir mest att jag sitter och ljuger där me :/

Har dessutom börjat isolera mig mer och mer. Det gör knappast saken bättre…

Så vad fan ska man göra?! Finns det något som skulle kunna vara ''mild'' schizofreni eller är jag bara knäpp?

Mvh :)

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Annons:
[rolnor]
2011-08-07 19:42
#1

Tycker att du ska undvika negativt laddade ord om dej själv som "knäpp" det finns ingen som är "knäpp" utan alla befinner sej nånstans på skalan mellan neurotisk eller psykotisk. Självklart ska du söka hjälp, men ansvaret ligger hos dej, om du inte är ärlig när du pratar med en terapeut eller läkare så kan dom inte hjälpa dej, bollen ligger hos dej. Hoppas att du hittar nån du litar på och kan dela ditt innersta med.

Emel
2011-08-07 21:32
#2

Ser inte ''knäpp'' som ett negativt laddat ord. :)

Men problemet är att jag tycker det är skitsvårt att prata med folk.. Men ja, jag ska försöka prata med någon :/

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

ladymiss
2011-08-17 20:52
#3

du kommer tjäna tusen gånger om om du pratar med något proffs, hitta någon du kan lita på! Försök svara ärligt även om det känns jobbigt, det kommer (antagligen) kännas bättre efteråt och du kommer få den hjälp du behöver! Eller skriv en lapp till ngn psykolog/annat där du skriver ner punkter med saker som du kanske kan utveckla till hela meningar, antingen på papper eller säga det högt. (ett litet tips bara men det funkar olika på alla :P)Du kanske kan skriva ut den där sidan du hittade och ta med?

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: