Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1753 ggr
Whiskery
8/19/11, 8:22 PM

Förvirande vänner ?

Hej, jag har ett problem! Vart ska jag börja? Jag har många vännr och jag har kul i skolan, jag känner mig inte utanför, inte mycket i allafall. Men på helgerna och på lovet så verkar de inte vilja vara med mig. Hörde från min gamla skolkamrat att de var på fester där jag inte hade blivit inbjuden. En gång var det en dålig ursäkt att det var fullt i huset. Men när vi då träffas så är det som vi är bff? En skrattar med mig och säger " fan att du inte var där, hade skit tråkigt du skulle varit där och undehållit mig ".. när jag frågar på sms pm vi ska göra något svarar de inte, om jag får ett svar på vad gör du så är de att hon var på Malmö festivalen. Jag frågade med vem och då skrev hon " några som vi känner bara "… Vad fan ska jag göra, inte kul att bli helt ignorerad när vi är utanför skolan, men när vi är där eller de få gångerna vi är tillsammans har vi jättekul och pratar och skrattar, och gör planer som aldrig genomförs? Tror inte de fattar hur ont de gör? Tack på förhand ! Ps. Hoppas jag skrev detta på rätt tråd.

Annons:
ladymiss
8/20/11, 2:43 PM
#1

Ställ henne mot väggen! Fråga varför hon beter sig såhär, antingen på sms, via att prata på telefon lr face2face… Man ska inte behöva stå ut med sån skit! :(

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

[rolnor]
8/23/11, 4:23 PM
#2

Bra förslag #1, MEN, frågan är om det hjälper i längden, kanske får du söka vänner på annat håll. Jag förstår att du blir sårad av hennes beteende, riktigt j-a SURT!

Skrikandes

Kram

ladymiss
8/23/11, 4:49 PM
#3

Ja om du redan försökt en/flera gånger tkr jag det inte är lönt att ödsla tid på henne! Slösa kärlek på andra istället! Det finns så många bättre som inte är elaka<3 styrkekram!!

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Whiskery
8/24/11, 8:31 PM
#4

Tack alla för era snälla svar! 
Jag har tänkt mycket på att göra det, men tyvärr är det inte bara henne utan < alla > mina vänner? Det är bara en vän som säger rakt upp att hon inte pallar idag, och sen snackar vi om massa annat, vilket är okej.. :)

ladymiss
8/25/11, 5:26 PM
#5

skaffa fler vänner som kan respektera dig och inte snacka skit, det är du värd!!(om inte du snackar skit vilket jag antar att du inte gör vilket är sjukt bra!!) Alltså om du vill! Man mår mycket bättre psykiskt när man inte blir nerklankad på det sättet.

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Acerventus
9/13/11, 12:25 AM
#6

Hej hej! Håller med de andra att man ska ställa raka och ärliga frågor till dem ansikte mot ansikte. Det är ett bra sätt att få veta om det är en riktig vänskap, och om de bryr sig om dig.

Jag blir dock lite lur på " fan att du inte var där, hade skit tråkigt du skulle varit där och underhållit mig "..

För mig låter det helt sjukt att denna någon, skriver att du skulle ha varit där för att underhålla den personen.

Har du lätt för att spela lite clown i skolan, och skämta och skoja?

Ibland om man tar till de "taktikerna" och har fel "kompisar", så är det egentligen inte ens kompisar. Det är människor som tycker att det kan vara roligt när andra gör bort sig och skratta åt dem. De tycker att det är roligt i skolan då det livar upp deras dag. Men känner inget behov av att vara med dem på sin fritid.

En liten teori bara.

Annons:
Upp till toppen
Annons: