Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1891 ggr
Decoy
2011-08-20 20:05

Andra möjligheter?

Hej.

Är en person som behöver hjälp snabbt. När man läser om massa psykiska sjukdommar och liknande på nätet är det ju ganska lätt att tro att man har det mesta, vilket jag vet att man ska undvika. Men man kan ju inte hjälpa att man vill veta vad det är för fel med liksom en själv. Kollat runt en del tills jag helt enkelt tröttnat. Har inte hunnit kolla mycket då det finns så otroligt mycket. Men det var någon paranoid psykisk sjukdom som passade in på mig ganska bra. Anyways …

För några år sedan blev jag diagnostiserad med Mixed connective tissue disease vilket är en reumatisk sjukdom med massor av olika symtom av olika slag. Vilket jag fick, massor av. Därav väldigt väldigt ont i lederna och massa bla bla. Det tog runt 1 år innan jag blev diagnostiserad då alla läkare trodde att det var växtverk bla. som var orsaken. Hade det året väldigt svårt att fortsätta med det livet jag hade just då. Eftersom jag hade ont i hela kroppen ständigt i början fick det mig att sluta med exakt allt i mitt liv. Red massor på min fridid men eftersom kroppen gjorde ont fick jag sluta med exakt allt i mitt liv. När jag fick mina tabletter för att bli bättre orkade jag inte ta upp något igen i mitt liv. Jag var ständigt trött och orkade inte ens gå till skolan. Vilket slutade med nästan inga betyg och sådär.

Har varit mobbad nästan hela min skoltid så det har ju inte direkt hjälpt mig att komma iväg till skolan och man kan väl säga att jag har det, ja tufft. Började skära mig när mitt liv var som sämst och ja gråter ständigt. Självmordstankar och ett fake leende på läpparna. Är ju ganska bra på att ljuga så kommit ifrån det mesta med.

Min mamma försöker ju hjälpa mig med allt som hon kan, men hon kommer ju aldrig riktigt förstå. Har gått hos psykolog, kurator och så vidare. Men med bara dåliga minnen ifrån det. Mina kompisar förstår inte och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Är som sagt, ja väldigt paranoid för exakt allt och är för rädd för att ta kontakt med någon psykolog igen eller prata med min mamma om alla min besvär, eftersom hon ändå inte förstår någonting.

Mina kompisar tycker att jag borde prata med psykolog men eftersom jag inte haft något bra med någon innan har jag inte lust att prova igen och vill inte att något ska läcka ut till mamma heller. Hon vill ju hjälpa och menar väl men hon är bara jobbig när hon försöker.

Hört att det finns anonyma grejer och sådär man kan ringa till, men är fortfarande allmänt rädd att faktiskt ta kontakt med någon sådan. Liksom är inte ute efter att prata med någon, bara att bli av med all skit. Finns det annan hjälp man kan få än bara massa piller eller psykolog? Orkar bara inte känna såhär hela tiden.

Annons:
[rolnor]
2011-08-24 17:17
#1

Nej, du måste hitta någon du litar på, som du kan anförtro dej åt bättre än med din mamma. Jag har haft nytta både av psykolog och av medicin.

Du MÅSTE våga öppna dej.

Upp till toppen
Annons: