Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2050 ggr
Gypsy
2011-08-29 14:26

Psykiska sjukdommar är inte alltid psykiska.

Jag brukar inte hänga här med tänkte dela med mig om min berättelse ifall det hjälper någon annan.

Vid 12 års ålder åkte jag fram och tillbaka på akuten och intensiven med magsmärtor. 5 år senare gjorde dom en titthålsoperationen och kom fram till slutsatsen att jag borde ändra min livstil. Dom trodde alltså att mina magsmärtor berodde på stress. Vid 20 års ålder fick jag diagnosen Borderline personlighetsstörning för att sedan 2 år senare lägga till diagnoserna psykotisk och paniksyndrom.

Jag hallucinerade, kunde vara vaken 3 dygn i streck. Fick panikattacker så jag ramla ihop på golvet och skakade som om jag fick ett epelepsianfall.

Men efter det "stora psykologitestet" (som jag inte kommer ihåg vad det heter men innehåller 3 bokstäver) så var min psykolog och han som utförde testet shockade. Dom sa att dom aldrig sett så bra resultat tidigare och var även bättre än deras egna tester.

Då började jag ana att det inte var fel på mitt psyke utan måste härstamma från min mage. Jag hade rätt!

Jag pratade med min läkare och gjorde alla test som fanns att göra. Alla tester var bra utom mitt IGA värde (imunförsvar). Så min ide om att vara glutenintollernat stämde även att blodprovet visade negativt. (Det brukar i regel visa negativt även om man är intollerant.)

Sedan gjorde jag det absolut bästa jag gjort i hela mitt liv, jag pratade med scandlab. Jag beställde och betalade för prover av min sköldkörtel. Det är överaktiv så jag måste äta mer och oftare än "vanliga människor."

För er som inte vet så orsaknar glutenintollerans att man bränner sönder flimmerhåren i tarmen och kan bara ta upp 20% näring av det man äter. Det kombinerat med en för snabb förbränning av mat orsakade alltså mina psykiska problem.

När jag pratade med scandlab vilket är ett par år sedan nu så berättade dom att dom haft 180 fall av depression och ångest (sjukskriva personer) som gjort sköldkörtelstest som visade att det var just där problemet satt.

Så eftersom jag och närmare 200 personer har blivit helt friska psykiskt så ger jag dom mina varmaste rekommendationer.

För er som är intresserade av att ta kontakt så finns dom här: http://www.scandlab.com/

Jag är fullt frisk och det finns inte ett spår kvar av min sk. psykologiska problem. Hoppas att detta kan vara till hjälp för några utav er :)

“It's too bad that stupidity isn't painful.”

Annons:
[Tassy]
2011-08-30 18:31
#1

Väldigt intressant läsning!

Har själv magproblem, ostabila sköldkörtelvärden och depressioner. Ska kika vidare på deta.

Gypsy
2011-08-30 20:08
#2

#1 Då är nog scandlab rätt för dig. (Det är ju gratis att ringa och rådfråga dom ;)) Jag kanske också ska tillägga att det är just Scandlab som är med och gör  testerna i "Du är vad du äter" samt "Diagnos Okänd" som gick på tv. :)

“It's too bad that stupidity isn't painful.”

Upp till toppen
Annons: