Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 4205 ggr
Anna4077
9/1/11, 10:40 PM

hur ska man orka?

ush just nu känner jag mig bara ledsen och ensam. jag har en fantastisk familj som jag älskar över allt annat där inkluderas min sambo. men ibland vill jag ha en vän, någon utanför familjen och som inte är en behandlare.. nån som bryr sig och försöker hjälpa mig utan att få betalt av de eller vara genetiskt tvungen… nån som man kan gråta framför utan att man gör personen orolig.

min familj blir alltid oroliga när jag gråter. precis som om något dåligt är på gång igen. får jätte dåligt samvete när jag gråter framför någon av dom. jag vill så gärna må bättre och bli bra.

känns bara som att världen rasar ibland och jag börjar bli trött på att bygga upp den igen. de gör liksom ont i armarna av att lyfta så mycke sten om å om å om igen..

Anna och taxen Max

Annons:
[hyperiion]
9/3/11, 2:55 PM
#1

När livet går imot en så behöver man vänner som man litar på och känner sig trygg med men som ändå inte tillhör familjen. Vet inte om du har några intressen? Det kan hjälpa dig att komma ut och lära känna nya vänner. Jag har varit på samma sätt och de är extremt energitagande att behöva hålla upp en mask för folk i sin omgivning för att man inte vill tynga ner och vara en börda på deras axlar. Samtigt vill man ha någon som lyssnar på en för att dom bryr sig och vill en väl och inte bara för att de ingår i deras jobb.

Mvh Elin

Ellax7834
9/3/11, 3:14 PM
#2

Känner igen det där. Man vill må bra för att andra vill att man skall må bra och då blir allt bara mycket värre. Tar längre tid att läka själsligt.

[hyperiion]
9/3/11, 3:15 PM
#3

Jo de går ju inte att läka i sina problem om man ständigt maskerar dom..

ceci77
9/13/11, 2:02 PM
#4

Hej Anna, känner igen det där… jag har ett undervbart med världens bästa man o 2 barn. Men jag är kan inte känna så mycket glädje, saknar med någon som man känner man vill anförtro om tankar o känslor … utan att vara rädd för att såra den ….
Jag hoppas du får bättre stunder snart ♥

// Ceci

Fantasygirl91
9/22/11, 5:44 PM
#5

du är inte ensam om att ha problem. Jag tror alla har problem nån gång. Till och med djur har det. Men var positiv. Det är jätteviktigt om man ska må bra.

Anna4077
9/24/11, 9:19 PM
#6

Tack för svaren. känns bra att man inte är ensam om sånt här. vet att jag inte är det men ibland skönt att få höra de. inte super mycke bättre men efter som jag är bipolär så går de väldigt upp och ner. just nu ner igen. hoppas ni andra mår bättre snart också

Anna och taxen Max

Annons:
Fantasygirl91
9/25/11, 8:52 PM
#7

#6 Är du en sån som brukar grubbla? Mitt råd är att inte grubbla över dåliga saker. Och inte tänka negativt. vad är det för sjukdom du har?

Anna4077
9/27/11, 7:06 PM
#8

#7 ja jag grubblar en hel del. blir lätt så tror jag. tänker på de mesta. övertänker ganska mycke tror jag :P jag har add och är bipolär så har en hel del dagar då jag är ganska deprimerad. brukar må bra ett par dagar i veckan och sen må dåligt ca 3dagar. bättre än innan.

Anna och taxen Max

Fantasygirl91
9/28/11, 4:46 PM
#9

#8 ok. Försök och tänka positivt istället. det brukar funka för mig. Äter du någon medicin?

Anna4077
10/10/11, 1:14 PM
#10

#9 jag äter en del. äter tegretol som en stämningsstabiliserande, voxtra antidepp och sen äter jag strattera som är en typ av adhd medicin.

försöker tänka positivt. ibland går de jätte bra. vissa dagar gråter jag och är helt förstörd utan att veta eller förstå varför..

Anna och taxen Max

Fantasygirl91
10/10/11, 3:05 PM
#11

#10 ok. Gör saker som du tycker är kul. Har du vänner?Isåfall kan du hitta på roliga saker med dom.

Anna4077
10/12/11, 3:10 PM
#12

tyvärr inte direkt några vänner. men ja, de löser sig. bara tråkigt när humöret sviker. känns 'onödigt' att slita och släpa när man ändå ska må dåligt utan att veta varför… hehe ursäkta negativiteten

Anna och taxen Max

Fantasygirl91
10/12/11, 4:36 PM
#13

#12 Jag vet inte om du tror på det övernaturliga. Men jag har pratat med en kvinna här på iFokus. Hon har hjälpt mig att få bort mina konstiga epilepsi anfall som jag fick. Det var tydligen på grund av en demon som var min syster i tidigare liv. Men du kanske inte tror att du har en demon i din kropp..

Annons:
Anna4077
10/15/11, 10:20 PM
#14

jag vet inte något om sånt. jag tror på sånna saker men svårt att kolla upp sånt. fast som jag sa till min läkare. jag börjar bli öppen för allt. jag frågade om hjärntvätt men dom sa att din inte funka på de sättet :)

det är frustrerande att vilja och ha resurserna för att göra allt jag vill men de bara funkar inte på något sätt. fick nyss reda på att folk med psykisk sjukdom har rätt till daisy böcker (såna speciellt inlästa böker tex fakliteratur men även skönliteratur) misstänker att de kanske kan göra saken lättare för mig. skulle jag kunna studera (vilket jag velat sedan jag gick i 6an) på högskola/universitet, så skulle jag kunna jobba med de jag verkligen brinner för.

Anna och taxen Max

Fantasygirl91
10/16/11, 7:06 PM
#15

#14 ok.

Fantasygirl91
10/17/11, 4:16 PM
#16

#14 Demoner finns faktiskt. Men många har svårt att tro på sånt. Känns det som att du inte orkar bry dig om ditt liv?

Anna4077
10/19/11, 5:31 PM
#17

#16 ibland så gör jag inte de. ibland så orkar jag inte ens bry mig eller tänka på något. men ibland älskar jag att leva och kan inte vänta tills framtiden kommer.

Anna och taxen Max

Fantasygirl91
10/20/11, 7:33 PM
#18

#17 ok. så tråkigt att du känner att du inte orka bry dig.. Men man måste leva sitt liv och göra det bästa av sitt liv. Annars om man lever för negativt så blir allt bara tråkigt.

Upp till toppen
Annons: