Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2203 ggr
ladymiss
9/4/11, 2:43 PM

hjälp

Jag har fått utskrivet atarax av läkaren, efter ett telefonsamtal. Jag vet inte men jag får panikångestattackerna oftast på dagarna, i samband med skoltid eller då jag är på stan eller kanske hemma men bara ibland på kvällen, endå ska jag ta pillrerna vid kvällen och behov? Hur går det ihop? Jag har oftast inte behov av det på kvällen. Och om jag tar det på dagen blir man inte trött då? Hur ska jag då kunna koncentrera mig på studierna? Mina studier försvåras ju av ångest (och ev. ad(h)d som jag ska utredas för), men hur mycket är det egentligen till hjälp om jag blir helt avslagen av medicinen? Dessutom har min mamma lagt pillrerna i ett skåp där "jag ska ta vid behov" och för att inte överdosera.. Jag får "inte lov att käka pillrerna" när jag är på skolan och så, hur ska jag då ha användning av det? Det är ju inte så att om jag ligger i fosterställning någonstans att jag går till köket? Och ibland hinner jag inte ens reagera i tid på att jag håller på att få ångest, och pillrerna kan ju vara några km bort… Så vad har jag då för användning av pillrerna? Ska jag bara slänga dom? Jag vill ju kunna använda dom om jag VERKLIGEN behöver dom…

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Annons:
[rolnor]
9/4/11, 11:20 PM
#1

Självklart ska du ha pillrena med dej i fickan lättilgängligt, sen undrar jag om atarax verkligen är det bästa mot plötslig ångest, antar att din läkare vill skriva ut atarax för att det inte anses beroendeframkallande, men egentligen skulle du behöva sobril eller stesolid?

Det här med att låta din mamma bestämma var dina mediciner ska vara låter helt fel, det är du som ska avgöra detta. Kolla upp din médicin i FASS för förskrivare på nätet och prata med din läkare om det verkar vara nåt fel, läkare är inte några gudar och dom går att påverka om man har argument och fakta.

ladymiss
9/5/11, 9:30 AM
#2

jo :) för visst har jag generell ångest men främst panikångest… Jag ska kolla på fass… Jag ska försöka prata med läkaren om att byta och prata med mamma om att jag ska få ta med mig dom… För pillrerna verkar faktiskt värdelösa Obestämd (i alla fall för mig). Jag antar att mamma tar hand om medicinen för att hon är rädd att jag ska överdosera men jag ska försöka övertala henne om att i alla fall alltid ha med mig ett piller i fickan/väskan i nödbehov..

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: