Annons:
Etikettbehandling
Läst 4429 ggr
Lyan
10/9/11, 10:44 PM

Börjar ge upp på medicinerna

Jag har nu försökt hitta rätt medicin i 6år tror jag! Vet inte hur många fler jag orkar prova med biverkningar och besvikelser :-(

Just nu äter jag voxra och testar ergenyl men funderar på att sluta med den igen då jag inte märker så stor skillnad mer än att jag tappar håret. När jag tog dem på morgonen hade jag fruktansvärda blodtrycksfall, kunde vara liggande utan att kunna resa mig på flera timmar men nu när jag tar dem på kvällen slipper jag det, dock har ångesten ökat efter det och pga ergenylen kan jag inte ta lergigan mot ångesten för då får jag myrkrypningar som gör ångesten 10gånger värre.

Voxran gör att jag håller mig ovanför ytan men inte mycket mer. Det som fick det att vända från katastrof till drägligt var lamictal men den slutade hela tiden verka när kroppen vande sig och till slut var biverkningarna värre än fördelarna (bla näsblod, håravfall och hypomanier), började med voxra någon månad innan  jag satte ut den.

Har tagit zoloft, cipralex, mirtazapin, remeron (olika biverkningar mot mirtazapin för mig trots att det är typ samma), efexor (den som funkade bäst innan lamictalen, slutade med överdos som jag överlevde med nöd och näppe), lyrica, buspar och säkert någon jag har glömt. Har även provat concerta och ritalin.

Har aspergers och drag av adhd. Misstankar om bipolär sjukdom finns men det går tydligen inte att sätta diagnos eftersom jag inte har varit medicinfri mer än någon vecka precis efter självmordsförsöket, slutar jag med medicinerna tar det bara någon dag innan det kraschar.

I somras hade jag förhöjda sköldkörtelvärden men de var normala vid nästa blodprov, inget annat har hittats trots  regelbunda blodprov.

Går på samtal 1gång i veckan hos min läkare och har gjort hela tiden och det har hjälpt extremt mycket! Dock inte för att bota själva depressionen

Känns rätt hopplöst just nu :-(

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Upp till toppen
Annons: