Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 2585 ggr
Ketang
2011-10-10 18:08

Hur motivera honom?

Min man är sjukskriven pga operation. Han kommer att vara hemma till minst 1jan kanske längre. Han har gått hemma i lite över en månad nu och för två veckor sen blev jag arbetslös. Nu har han blivit mer eller mindre odräglig att leva med. Sur och tvär, han sitter uppe hela nätterna och sover fram till 11 på morgonen. Just nu ligger han och sover med. Han säger själv att han inte har ont längre så jag börjar tappa överseendet med hans beteenden nu… Jag har det själv väldigt tufft efter att jag brutit kontakten med mina föräldrar, blivit av med jobbet osv osv….

Funderar på hur vi ska få rätsida på detta innan det går för långt?!

Annons:
Banankaka320
2011-10-10 18:14
#1

Har han ingen hobby? :)


Ketang
2011-10-10 18:16
#2

Jo, men han kan inte göra så mycket på grund av sin operation.

Hawknestgrove
2011-10-11 21:34
#3

Usch. Ok, att folk vänder dygnet fel är lätt hänt. Han är vuxen, du kan inte säga åt honom att han ska ändra sig, han får ju ta konsekvenserna själv av sitt dumma beteende. du får försöka undvika honom. Ni går tydligen på varandra. se till att du är ute på dagarna, när han går upp. För det är väl inte så att du måste vara honm till hjälp med det praktiska? För då bör du prata med hans läkare och be att få avlastning den vägen. OCh ta kontakt med familjerådgivningen och säg till din sure make att du gjort det. För det är inte bra när två människor bara nöter ut varandra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: