Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 4456 ggr
iins
10/13/11, 5:05 PM

hjärnspökena tar över min kontroll

fan va mitt tvång styr mig..

nyss skulle jag på toaletten, då bad den mig ta toan där uppe…. fast jag har rummet breve toan här nere och hade tanken att gå där..

precis innan det då jag skulle ut från mitt rum skulle jag in igen och lägga mig i sängen sedan fick jag gå på toan men då kom ju problemet om att jag skulle ta den där uppe.

sådana tankar har jag på allting i stort sett allt jag gör, helatiden. så himla jobbigt, finns inte ord för hur jobbigt det är. detta styr min vardag och det är fan inte enkelt heller att stå emot dom.. för då brukar oftast panikattacker komma eller så blir jag orolig över att något hemskt ska hända.

FUCK MY LIFE. FUCK DETTA.

detta har då ledit mig in i en djup depression också.

och jag får hjälp av terapihjälpare, har vart hos flertal olika. testat mera än 15 olika mediciner men är kvar på botten efter flera år.

jag har ingen alls överhuvudtaget kontroll över mig själv men det är ju förståndeligt antar ni väll eftersom hjärnspökena tar över mig och ber mig göra saker på ett visst sätt helatiden av obehag..

jag undrar ifall jag kanske inte är ensam av att lida av detta? fan nu bad tvånget mig att skriva "detta" i sluteet av meningen istället för de jag hade tänkt å skriva "dethär", fatta va detta plågar mig. :(

skulle glädja mig ifall ni som läser detta som känner igen er och också har satans hjärnspöken som jag beskrev, kommenterar så jag kan känna lite lättnad av att jag kanske inte är så otroligt onormal…

Annons:
barajagigen
1/22/12, 12:54 PM
#1

Hej

Har du fått diagnosen Tvångstankar? Har du fått behandling eller mediciner?

Har du någon att prata med i din närhet om detta?

//barajagigen

Hälsningar

barajagigen

[Cleopatra]
1/24/12, 12:28 PM
#2

Det låter som att din hjärna har svårt att bestämma sig, alla har vi flera medvetandenivåer som slåss om att ta besluten, för dig verkar de olika delarna i hjärnan vara oense om vilket som är rätt beslut och du velar mellan än det ena och än det andra.

Kanske det hjälper dig att tänka dig att det är en oordning i din hjärna som gör att du har svårt att bestämma dig?

Hjälper det om du tänker att det inte finns rätt eller fel och att vad du än gör så spelar det ingen roll?

Det finns alltid många alternativ till allt, men man bara väljer ett och "glömmer bort" de andra. Tror du att du skulle kunna bli mer chef över din hjärna?

Vilka mediciner har du prövat?

Upp till toppen
Annons: