Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 4100 ggr
Salish
10/31/11, 1:38 AM

Otäcka ljud på natten och svårt att sova.

Hej! I somras hade jag väldiga problem med att sova. Jag lyssnade till varenda litet ljud jag hörde och hade väldigt svårt att sova. Det var prasslande ljud som jag blev rädd för. Nu har jag inte hört dom på länge men nu har det börjat igen. Jag är jätterädd! Jag har en väldigt svår spindelfobi så jag kopplar ju ljuden till spindlar (ja dom låter ibland när dom går) och då blir jag rädd och kan inte sova och måste tända lampan varannan minut. Så varje gång jag hör ljuden tänker jag "åh nej det är nog en spindel här inne, tänk om den kryper fram när jag håller på att somna lalalallala" Detta har ju lett att jag blivit rädd för mörker också för jag vet ju inte vad som kan finnas i mörkret. Jag är inte såhär rädd om jag sover med min pojkvän, det är bara när jag är ensam.

Annons:
Hawknestgrove
11/1/11, 6:03 PM
#1

Försök ha en liten lampa tänd och lite låg musik eller radio.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Allamej
11/4/11, 12:30 AM
#2

Fin spindel

Snäll spindel

Låt mig gosa med dig

MED MIN SKO!

Fin spindel

Död spindel.

Jag har en otrolig spindel och krypfobi att bara tanken på att ha dom nära får det att rysa.

Så jag rationaliserar det.

Spindlarna äter de andra krypen så ett tag kan dom vara här så länge som inte syns. Sen om dom kommer fram ur gömmorna så har jag 2 spindeljägare i form av katter.

Jag måste höra ljuden runt mig för jag vet att en spindel låter inte om det inte är vargspindel stor och då är man så gott som död iaf. så då är det inget att vara rädd för.

Men det är hur jag hanterar den delen.

Mörkret är din vän, det finns inget i mörker som kan skada dig. Mörker är tex. väldigt bra om  man har någon som man inte känner bakom sig på kvällen i parken.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Hawknestgrove
11/4/11, 1:47 PM
#3

JA spindlar, visst kan jag förstå att man kan ha fobi för dem. Jag vill inte ha derm i sängen bara. Sen får de vara var de vill, då de äter flugor som jag hatar. OCh som sagt, mörkret är din vän. inte lätt att tänka så, men det du inte ser, ser ingen annan heller. MEn som sagt, en liten lampa med ett milt sken coh kanske lite låg radio med någon tråkig kanal på är sövande.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: