Annons:
Etikettanhöriga
Läst 2829 ggr
Woww
11/1/11, 6:21 PM

Beter mig som en idiot

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i mer än ett år. Vi bor ganska långt ifrån varandra och träffas endast på helgerna vilket fungerar bra. Vi har verkligen en jättebra relation och jag älskar honom mer än något annat.

Problemet är det att jag ibland (när jag inte är med honom) blir arg för minsta lilla och saknar förmåga att be om ursäkt. Det leder till att jag bara blir ännu argare och jag kan verkligen inte tänka klart. För mig är det han som gjort fel, inte jag. Oftast handlar det om småsaker, som att han glömmer bort att ringa mig eller vad som helst. Självklart skulle jag i vanliga fall aldrig kunna drömma om att bli arg för en sådan löjlig sak.

Jag vet inte om det har med att jag har PMS att göra. Jag vill intala mig det eftersom att det är något som jag verkligen ogillar. Det sker inte varje vecka utan kanske en gång i månaden. Det blir nästan som att jag söker upp bråk och gör allt bara för att kunna starta ett bråk. Dock sker detta aldrig när jag är tillsammans med honom.

Hur skall jag undvika att bli så arg? Jag försöker verkligen att inte bli arg men jag kan inte undvika att försöka starta bråk.

Annons:
Jaquline
11/2/11, 1:10 PM
#1

Du beskriver väldigt bra hur du känner och resonerar kring ditt beteende här. 
Mitt tips är faktiskt att du tar upp det här med honom, exakt så som du skrivit här. Det vore väldigt ödmjukt och insiktsfullt, dessutom kommer han att få din feedback ang problemet.

(Det är nog inte helt omöjligt att det är PMS det rör sej om heller, många kan gå in i en depressiv/destruktiv fas då. Hormonbalansen är ju något förändrad under denna period och därmed humöret så som agressivitet mm)

Woww
11/3/11, 12:02 AM
#2

Vi har pratat om det många gånger. Men ändå kan jag förstå att han inte alltid kan vara förstående. Det tär ju på förhållandet i längden.

Upp till toppen
Annons: