Annons:
Etikettbehandling
Läst 2161 ggr
[Jonie]
2011-11-11 18:02

Vad tror ni?

Jag var hos en samtalsterapeut idag, för första gången i hela mitt liv för att prata om mina problem jag har dvs depressioner, ångest osv.

Min doktor skrev ut ett par tabletter till mig, Sertralin, som då ska hjälpa mot dessa problem, men sen nämde hon även en sak som gjorde mig lite "intresserad".. det är nämligen så att jag har ett grymt dåligt sexliv med min pojkvän, jag har aldrig lust och jag har jättesvårt att hitta lusten om man säger, och de min doktor sa var att denna medicin ska kunna hjälpa mot det, asså att man får lättare tillbaka lusten när man glömmer bort dom här problemen man har som ligger o gnager på en. Tror ni att detta kan stämma? För jag vill verkligen kunna ha ett hälsosamt och bra sexliv med min pojkvän..

Annons:
[Jessica_91]
2011-11-11 18:08
#1

Det låter ju rimligt att ett avslappnat sinne kan leda till mer lust men en ganska vanlig bieffekt med antideppressiva är minskad sexlust så det kan nog gå lite hur som helst. 
Både jag och en väninna har upplevt problem på den fronten när vi ätit antidepp, jag tog inte Sertralin vid det tillfället (men har förut) men tror att hon gjorde det. Dock har ju olika mediciner olika effekt på människor så de kanske funkar jätte bra för dig! I värsta fall finns det ju andra liknande du kan byta till som kanske funkar bättre Glad

Upp till toppen
Annons: