Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 3632 ggr
memmis
2011-11-13 11:43

Kan jag ha bipolär sjukdom?

Jag har under den senaste tiden börjat fundera om jag ev skulle kunna ha bipolär sjukdom. Och jag har tagit upp det med min mamma och hon trode också att det ev skulle kunna vara det. Mamma ringde också till min läkare och tog upp detta och han verkade inte förvånad över att vi trodde det och nästa gång vi skulle träffas så skulle vi prata mer om det. Och då börjar jag ju fundera att han kanske också har haft detta i tankarna.

Sommaren 09 fick jag diagnoserna Aspergers syndrom och ADHD. Jag har under 5 år mått väldigt dåligt, och det började med en svår ätstörning när jag var 11 år. Jag började gå hos bup men det hjälpte inte. Jag började även skada mig själv när jag var runt 11 och detta har fortsatt hela tiden. Jag har under vissa perioder blir väldigt "uppåt" och jag kör på i 190, och ingenting kan stoppa mig. Jag kunde vara vaken i flera dygn utan att behöva sömn och var uppe på nätterna och var ute och gick.Trots att jag bara var 15 år så ville jag starta företag och massa sånt. Under dessa perioder går jag också upp i vikt för jag äter "normalt" då. Men sen så kommer depressionerna utan någon förvarning och jag vet inte varför jag mår så dåligt. Deppresionerna håller i sig mycket länge och jag har varit inlagd på bup. Och starka tankar/planer/försök på att ta livet av mig. Mina antidepressiva mediciner hjälper inte så bra som läkarna hoppas på.

Jag har läst lite om biopolär och nästan allt stämmer in. Jag läste att man kan få förföljelsetankar eller hörselhallucinationer. Och jag reagerade då över att de "röster" jag hör och uppfattar som riktiga kanske inte är det? de kontrollerar mig och straffar mig om jag gör något fel.  Och även att jag i perioder känner mig övervakad.

Kan det vara bipolär ? Eller något annat?

Annons:
ladymiss
2011-11-15 19:01
#1

det kan vara schizofreni också men hör med någon professionell psykolog

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: