Annons:
Etikettbehandling
Läst 2673 ggr
Ghosthunter
2011-11-27 18:32

Behöver råd

Jag har länge haft problem med depression, det går upp och ner..ibland är det lättare och ibland riktigt tungt, precis som det är nu.

Jag ser ingen mening med nåt, finner ingen glädje eller lycka. Jag lever helt ensam, har inga vänner sen många år tillbaka. Jag har noll själförtroende. Ibland har jag funderat på självmord, men det enda som hindrar mig är att jag inte vill såra mina föräldrar. Jag har social fobi vilket begränsar mig mycket. Jag misstänker att jag även har ADHD eller Aspberger eller nåt liknande, för jag har symptom som påminner om lite av varje. Jag är arbetslös och är mycket jagad av Arbetsförmedlingen, men kan inte göra något.

Jag har bara haft korta anställningar för att jag klarar inte av de mest enklaste jobben (en anledning till att jag tror jag har ADHD eller nåt sånt) jag får kicken för att jag klantar till mig och därför är jag också livrädd för att börja jobba igen, för när jag klantar till det så tar jag det så hårt att jag bara vill lägga mig och dö i princip….ja, det är bara en liten del av allt psykiskt lidande som jag har.

Jag hade lite kontakt med psyk 1998-1999 då jag gick terapi för min sociala fobi, men inget sedan dess.

Nu funderar jag på att kontakta psyk, men är samtidigt rädd för det….jag vågar knappt ringa för att jag har också telefonskräck!!

Vad tycker ni?…..ska jag kontakta psyk??

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[NinaCrown]
2011-11-27 19:40
#1

Det tycker jag att du ska! Om det är jobbigt att ringa kan du be någon göra det åt dig, eller så kan du mejla om dom har den möjligheten.

Det finns i princip alltid någon omväg att ta om man har svårt :)

[rolnor]
2011-11-28 13:46
#2

Har också social fobi och tycker telefon är jobbigt, frågan är om du kan ha nytta av medicinering, själv tar jag Zoloft i perioder, kan hjälpa, sen har jag läst en del KBT böcker som har gett mej bra sätt att tänka. Sen har jag gått i samtal i 7 år vilket också hjälpt mej. Du ska vända dej till vården, det finns hjälp att få!!

Ghosthunter
2011-11-28 16:12
#3

Jag gick över 1 år i terapi för social fobi och har lärt mig att hantera det någorlunda, men jag är långt ifrån fri från besvären. Jag ska kolla det där med Zoloft.

Tack för tipsen. Jag har nu anmält mig och ska få en kod via brev, för att kunna logga in på nätet och kontakta psykvården och beställa tid.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[NinaCrown]
2011-11-28 16:14
#4

Det låter jättebra :) Jag hoppas du får träffa en trevlig person som lyssnar ordentligt!

Ghosthunter
2011-11-28 16:15
#5

Tusen tack, NinaGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: