Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3187 ggr
Lollypoppii
2011-12-04 14:47

''jag'' behöver hjälp!

Har inte en aning om vart jag ska skriva detta men jag behöver hjälp!

Är 13 år btw..men iaf

Jo, jag bor i en villa med mamma,pappa och min storebrorsa (katt,hamster också) Det har aldrig funkat så särskilt bra här hemma. Pappa jobbar från måndag - Torsdag. Han kommer hem runt 16:00 på torsdagar och åker tidigt på måndagar. Jag, mamma och min brorsa har ju därför fått våra egna rutiner. Vi har liksom blivit vana med att bo ''själva'' Sen när pappa kommer hem så blir det ständigt tjaffs ''varför skickar ni nt sms/ringer'' och han blir allmänt sur på var MINSKA LILLA SAK. t.e.x ''varför har ni inte hängt tvätten?'' eller '' varför är disken i diskhorn när diskmaskinen är tom?'' Han skriker och skäller på mig o min brorsa heeeela tiden. MEN inte nog med det! Han och mamma har börjat gräla mer än vanligt nu de senaste veckorna. Pappa har sagt till mamma att hon inte får umgås med några vänner, mamma får telefonräkning så han kollar vem hon har sms:at eller ringt till! Så nu har vi alla lås på mobilen ifall mamma behöver låna telefon o ringa någon. Det jobbigaste är att mamma gråter nästan hela tiden! Och nu har pappa sagt ''du har till nyår att bestämma dig, välj mellan mig och dina vänner'' Men asså ååååh han kan ju nt säga till mamma att hon inte får vara med sina vänner bara för att HAN inte har några. Jag o min brorsa mår ju inte bra pga av detta, vi sitter o snackar lite då o då. Mamma har blivit jätte tyst. Hon har ju ingen att prata med. Ibland så går hon och lägger sig klockan 17:00 efter jobbet!

Asså det här blev bara rörigt men det GÅR inte att prata med pappa! Han blir bara arg o skriker. Han låter oss inte vara ifred. Om det t.e.x ligger lite kläder på golvet så skriker han åt oss att stänga av datorn o städa rummet. Mår fett piss pga av detta, mamma med. Och min brorsa är borta hela helgerna för att han inte vill vara hemma. Mamma kan ju inte gå någonstans eftersom hon inte får gå till grannarna (De har varit vänner i 16 år!!) Pappa är bara avensjuk,avensjuk och avensjuk! Vi ORKAR inte mer med det här! Min brorsa säger att vi inte skulle klara oss långt ifall de skilde sig. Både jag o min brorsa vill då bo hos mamma för vi orkar nt vara med pappa. Btw så är min brorsa 17.

Usch, behövde bara skriva av mig..sry om det blev fett rörigt..

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

Annons:
[NinaCrown]
2011-12-06 23:18
#1

Jag känner mig jättehemsk som skriver detta men det är tydligt att dina föräldrar inte mår bra ihop. Det kan vara att något hänt mellan dom som du inte fått ta del av, jag vet inte… Men kan vara så enkelt att dom tröttnat på varandra.

Mina föräldrar skillde sig när jag var 3, så har inga minnen från det hela så kan inte berätta något om hur det känns… Men ibland är det för det bästa, vilket det verkar som att du och din bror märkt med :/ Försök att prata med din mamma, och tala om att du är ledsen för det din pappa säger till henne, dig och din bror. Det kommer vara jobbigt för henne att höra, men hon kanske behöver det för att förstå vart gränsen går.

liawilson
2011-12-07 14:55
#2

Jag tycker det låter som det vore bäst för din mamma att faktist skilja sig, för att få en nystart.

*Kärlek & lycka*

ladymiss
2011-12-07 18:17
#3

låter precis som den situation jag varit i! Lite läskigt faktiskt… mamma insåg inte hur mke han skadade henne å vi i familjen… så hon gjorde slut å nu är hon jättelycklig, jag med

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Lollypoppii
2011-12-07 18:25
#4

Tack för era svar! Får se hur det blir nu i helgen. Pappa kom hem idag istället för imorn. Han fick andningssvåriheter igår o fick ligga på sjukhus över natten, men det var inget farligt. Han kom hem idag. Just nu verkar det lugnt men hatar verkligen när de börjar bråka. När de bråkade första gången om detta typ förrförra veckan så fick jag gå ut i 2 Timmar och det var iskallt, jag stog inte ut med att sitta o lyssna. Hoppas verkligen att det blir bättre, annars så tänker jag snacka med mamma.

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

[NinaCrown]
2011-12-07 19:19
#5

#4 Förstår att det är jättejobbigt, det är aldrig kul när folk man bryr sig om mår dåligt. Men jag tror det är viktigt att du pratar med din mamma, både du och hon skulle nog kunna må riktigt bra att få ut allt.

Men jag kommer med en liten varning bara, eftersom din mamma verkar otroligt ledsen… Försök att inte axla allt ansvar själv, det är inte din uppgift och speciellt inte i din ålder. Det är lätt att känna att man måste dra hela lasset själv, men du måste lämna det hos din mamma. Det är ju trotts allt hennes slutgiltiga val att bestämma om hon vill stanna eller gå.

[Bibbo]
2011-12-19 22:02
#6

Känner igen mig där , min pappa skriker på mig för ingenting.

Jag har två datorer en ''vanlig'' och en laptop och jag använder den vanliga men en gång tog jag upp laptopen för att ha den och det var lite damm eftersom att jag inte använt den på länge , du blev han jätte arg och jag fick utegångsförbud & han berättade så dålig människa jag var…

Annons:
MimmiH
2011-12-23 02:07
#7

Stackars er - ni behöver hjälp - vet inte var man kan få hjälp just nu.

Kram till er båda.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

Lollypoppii
2011-12-23 21:44
#8

#7 Mamma och pappa har bestämt att de ska skaffa hjälp. De berättade det för typ 2 veckor sen så får se när det kommer att ske. Hoppas veeerkligen att de kommer bli bra. Jag står inte ut med att bo såhär, fick nästan värsta anfallet och sa till mamma att jag står inte ut att vi ska bo ''själva'' alltså utan vänner. Inga av mammas vänner får ju komma hit. Hela den här julen är förstörd. Vi skulle käka mat med våra grannar (mammas och pappas bästa vänner) Men nej nej, istället så blir det att sitta hemma och mögla..

#6 Åhh tycker synd om dig, vill verkligen inte att någon ska ha det som oss. Får verkligen hoppas på det bästa och jag ber att allt ska ordna sig för er! Men glöm inte att inget är ditt fel. Har måååånga gånger mått så dåligt för att mina föräldrar skyllt allt på mig, när vi t.e.x skulle åka till Linköping så var jag nt på så super bra humör och min pappa skyllde på att JAG tvingat dem att åka dig när det var DEM som frågade om jag ville med. Usch att livet kan vara så orättvist!

Det suger så hårt att pappa nu har fått ledigt bara för att han har andningssvåriheter -.- Nu kommer han vara hemma jätte mycket mer, och jag vill verkligen inte att det ska bli mer kaos här

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

[Bibbo]
2011-12-24 13:41
#9

#8 Hos mig är pappa hemma HELA tiden för att han är sjukskriven , fast han sitter vid datorn hela tiden , han gör inget annat & om han ska göra något annat åker han ivåg till ett annat område där HELA vår släkt bor så är han där med dem , och innan han ska ut måste han hitta minsta lilla grej att skrika på mig för…

Sen kommer han och klagar på att jag sitter vid min EGEN dator för mycket , när han sitter vid sin oavbrutet. Jag blir förbannad men vad ska man göra?

Lollypoppii
2011-12-24 13:54
#10

#9 min pappa är också sjukskriven. Han sitter vid datorn OCH tvn så man kan liksom inte titta på tv. På oss klagar han också jätte mycket att vi sitter för mycket vid datorn. Så sjukt jobbig

Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(

[Bibbo]
2011-12-24 14:04
#11

#10 Det gör min pappa just nu han har tagit min systers bärbar och sitter med den framför tv:n & använder båda , det är så iriterrande.

mjuhm
2011-12-25 22:48
#12

Känner igen mig MASSOR i det du skriver.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

cowboys
2011-12-26 21:12
#13

mitt tips är att prata med socialtjänsen. om dina föräldrar skiljer sig kan ni t.ex. ta en lägenhet som är betydligt mycket billiagre att bo i än en villa, dessutom kan hon dp söka olika bidrag från soc och försäkringskassan så att ni har råd med lägenhet, mat, kläder och sådana saker

jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig

Annons:
Upp till toppen
Annons: