Annons:
Etikettbehandling
Läst 3299 ggr
diva
1/12/12, 2:08 PM

medicinbyte?

Hejsan Jag lider både av deppression och lite ångest. Fick för 2 månade sen en medicin som heter Seroxat och mår bättre, men har lite biverkningar som muntorrhet och avsaknad av orgasm, men i övrigt mår jag bra. Jag skulle förnya mitt recept och för en stund se ringde min läkare och sa att seroxat inte var så bra att äta. Nu skerv hon ut Citalopran Arrow 20 mg istället. Nu blir jag lite orolig att byta så mitt i medicineringen och är rädd att få mer biverkningar av den medicinet. Läste om den på fass och det stod att de bara var för deppressioner och jag har ju både det och ångest. Kommer ångesten att komma tillbaka eller kan medicinen hålla den i schack. Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig lite. Fick inte så mycket information av min läkare så jag känner mig inte nöjd.

Annons:
wingren
1/13/12, 3:50 AM
#1

De jag känner som tar citalopran tar bara den, en av dem hade en ångestdämpande medecin att kompletera med i början. Det är lite olika beroende på vilken "grad" man ligger på eller hur man ska säga. Men eftersom du verkar må okej pga denna medecin behöver du kanske inte ångestdämpande. Är du orolig prata med din läkare o kanske kan få recept på något du ska ta vid behov :) Har bara hört goda ting om citalopran och hoppas det kommer fungera för dig med :)

diva
1/13/12, 10:26 AM
#2

Tack så mycket för inlägget. Jag får prova och se hur det går. Hon skulle även förnya mitt recept på seroxat så funkar inte citalopran så får jag byta tillbaka.

[MissNathalie]
7/6/12, 8:57 PM
#3

Jag äter Citalopram 40mg och iaf. min panikångest har försvunnit men den "vanliga" ångesten hänger kvar ibland. Kompletterar inte med något ångestdämpande.

diva
7/6/12, 9:57 PM
#4

#3 Jag har nu ätit ett tag och jag säger detsamma. Mina akuta panikatacker har försvunnit sen jag fick öka på dosen lite. Jag åt först 20 mg och har ökat till 30 mg. Det är samma här den sk vanliga ångstesten ligger och pyr ibland. men jag kan hantera den bättre.

Upp till toppen
Annons: