Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3306 ggr
[stjärnstoft]
1/13/12, 5:01 AM

Varför känner jag så här?

Jag känner att jag inte har någon identitet. Jag försöker hela tiden att ändra min identitet och passa in, men inget känns rätt. Ibland är jag liksom bara i mitten och då är jag ingenting. Varken pojke eller flicka. jag har inget namn jag är bara mina andetag och mina  toma tankar. Känns som om jag står still i ett tomrum. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det känns hela tiden som om något fattas, men jag vet inte vad det är. Jag försöker att leva ett normalt liv, men allt känns påhittat hela min identitet. När jag är glad är jag rädd att det bara är på låtsas… Jag mår extremt dåligt och jag känner ingen glädje av att vakan upp mer. Det känner som att hela min existens är meningslös och fake..

Annons:
evrekaw
1/13/12, 5:36 PM
#1

Men om du känner att allt är bara fake måste det ju finnas någon inre röst som säger vad som är äkta… Ibland tror jag att vi människor är så rädda för att inte passa in att vi kuvar det som är vårt sanna jag. Jag tror att man måste våga vara precis det man är och vara stolt över det oavsett om man passar in i samhällets "normalmönster". Det finns inget som är fel - allt är rätt. Bara du mår bra och får känna att du är sann mot dig själv.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

MimmiH
1/14/12, 5:31 PM
#2

Mår man riktigt dåligt kan man inte känna vad som är äkta. Kanske är det någon form av psykos som du befinner dig i?

Jag tycker du ska ta kontakt med psykiatrin med dina problem. Hjälp finns att få, ffa mediciner.

Lycka till!

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

[Cleopatra]
1/15/12, 6:22 PM
#3

Det låter som att det är något i din hjärna som inte kommunicerar som det ska emellan de olika enheterna. Har du sökt läkare för detta?

[rolnor]
1/19/12, 3:08 AM
#4

Du kan ha nytta av att prata med en psykodynamisk terapeut, att få ord för dina känslor, tveka inte att söka hjälp, ingen ska behöva må som du gör!

pumahot75
2/10/12, 11:20 PM
#5

sök hjälp….. det kan vara svårt….. det är värt det……. all styrka till dig !!!!!!!

Mvh Marie

Upp till toppen
Annons: