Annons:
Etikettbehandling
Läst 7639 ggr
htt
1/16/12, 4:07 PM

Sertralin

Hej! 

Har idag tagit min första dos (50 mg) Sertralin mot depression.
Tog den tillsammans med frukosten och 1 timme senare spydde jag upp allting och kände mig allmänt dålig.

Har hört att det ska vara en vanlig biverkning, men frågan är.. Kommer det gå över?  

Värt att tillägga är att jag igårkväll tog en tablett Lergigan, det kanske påverkade det hela?

Annons:
ladymiss
1/22/12, 9:38 PM
#1

när jag började med sertralin var det så dom 3 första veckorna, men det har gått över nu som tur är! Är väldigt vanligt när man nyss börjat ta sertralin. Började på bara25mg vilket är väldigt lite och har nu gått upp till 75g. Men hur dom påverkar en är väldigt individuellt, hoppas det blir bättre!Kyss

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

meliora
1/25/12, 3:04 PM
#2

När jag började med sertralin för nått år sen var det bland det värsta jag vatt med om i hela mitt liv… Kände mig så grymt svag, och det sprutade från båda hållen.. kunde inte göra något..

Men det går över, tog ett par veckor för mig..

H3H1H3
2/6/12, 7:33 PM
#3

Min doktor säger att de flesta biverkningarna försvinner när man har tagit tabletterna i ca 1 månad då de når full effekt. För mig tog det 2 månader att bli av med dem, men jag fick inga fysiska biverkningar, "bara" ökad ångest, tre gånger fler ångestattacker än vanligt typ, ökade självmordstankar och blev mer deprimerad.

kodex
2/15/12, 11:39 PM
#4

Jag hade inga speciella biverkningar mer än tappad aptit och viktnedgång samt svårt att somna och sova bra på natten så jag får ta attarax varje kväll nu. Har dock bara ätit dem i snart 2,5 månader. Jag var inte mer deprimerad än vanligt i början heller. Men de biverkningarna jag fick har ju inte gått över. Så jag vet faktiskt inte hur det kan vara med dina.

htt
2/16/12, 2:40 PM
#5

Jsg spydde bara första dagen, som tur är! 
Har sedan dess ökat dosen och då hände ingenting. :)

[Surina]
2/16/12, 11:20 PM
#6

Jag tar 150mg sertralin och som du så tog jag också 50 mg i början, men det du beskriver är inget konstigt … jag mådde skit de första veckorna.. men det är mest för att kroppen reagerar på att det är något nytt och vill då bli av med det.

Sertralin ser ju kroppen som nått onomalt och kämpar mot det den första tiden.. den efter ett tag så kommer du att märka att du blir bättre om du fortsätter att ta sertralin och inte skippar osv.. för då blir det ju inlärt att detta är bra för mig.

Annons:
WornOut
2/17/12, 4:44 PM
#7

Vet inte om det finns olika typer av setralin, men jag brukar ta sertralin merc(?) när jag har pms. Min mamma som fått det utskrivet mot just detta. Jag har inte upptäckt några biverkningar alls? Men kanske beror på sorten?

H3H1H3
2/17/12, 9:42 PM
#8

#7 Jag tror bara det är företagets namn/märket på produkten, för jag brukar få massa olika sertralin och sen nåt konstigt namn, men de på apoteket säger att det bara är olika tillverkare :)

WornOut
2/17/12, 9:48 PM
#9

Okej! Då ska jag helt enkelt vara glad att slippa biverkningar ;)

Någon annan som hört talas om sertralin mot pms förresten?

Upp till toppen
Annons: