Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3474 ggr
Flodhasten
2012-01-26 23:09

Nu ger jag upp!

Nu ger jag snart upp, jag orkar inte fortsätta kämpa nå mer, det känns som att allting bara blir värre hela tiden ju mer jag försöker rätta till saker desto värre blir det. Nu har jag iaf skrivit brev till dem som verkligen utger en stor del av mitt liv, så nu är det mesta färdigt nu hänger det bara på mig. :'(

Ville bara skriva av mig om hur jag känner just nu, om jag inte hade varit så himla feg så hade jag nog inte tvekat som jag gör nu, för tänk om nått går fel och det inte blir som jag tänkt mig. :/

Annons:
[rolnor]
2012-01-27 00:42
#1

Skaffa en bra terapeut istället!

Kram.Glad

barajagigen
2012-02-03 20:08
#2

Hur mår du? Vad äxakt är det du inte orkar med?

barajagigen

Hälsningar

barajagigen

Flodhasten
2012-03-01 21:56
#3

#2 Jag orkar inte med mitt liv…

[Vargöga]
2012-03-03 15:41
#4

Kanske en inläggning skulle kunna hjälpa dig? När jag mår som allra sämst så åker jag till psykakuten.

[silkesnosen]
2012-03-04 13:14
#5

Ingen orkar alltid, sedan finns det svåra depressioner och vissa som är åldersrelaterade. Be om hjälp,, att du skriver här och  tvekar visar mig att du har massor av livskraft och vill massor, för annars skulle du ju inte bli trött på att kämpa ju !!!! Tro mig jag har gått igenom en del och pucklar kommer ständigt, men det blir bättre, man blir allt bättre på att hantera livet!!!! Forsätt att kämpa, ett steg i taget!

TittiMarie
2012-03-05 00:52
#6

Kära Foldhästen,

Klart att du inte ska ge upp allt!

Leta upp inom dig vad det är som du vill "ge upp". Det är ju uppenbart att det inom dig finns något som du avskyr och vill bli av med. Se till att finna det avskyvärda och se sedan till att det får lägga sig och vila inom dig. Om du till exempel hatar att du förstör relationer, slarvar med pengar, har för kort stubin och lätt blir aggressiv till exempel så kan du be dem delarna inom dig att ta en liten paus fram tills du får användning för dem.

Sök inom dig vad du tycker om eller/och är bra på. Gillar du till exempel att baka eller laga mat, läsa tidningar, lyssna på musik, rita eller vad det nu kan vara så se till att göra det hur mycket som helst. Det som du gillar och det som du är bra på ska väl inte behöva lida för att det finns vissa delar inom dig som är i kaos.

Ge din kaos semester och försök att ha kul. Skit i konventionerna och gör bara sådant som du gillar. Och se till att röra på dig och få frisk luft.

Har själv varit full av svarta tankar men när de nu kommer så bara hälsar jag på dem och ber dem dra vidare.

Tänk på att du inte kan hindra olyckans svarta fåglar att flyga över dig - men du kan hindra dem från att bygga bo.

Lycka till,

Titti

Annons:
Upp till toppen
Annons: