Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2509 ggr
[Vargöga]
2/16/12, 3:05 PM

Hur blir jag bra?

Jag har en sak som jag vill genomföra men för att ens bli antagen till denna utredning så måste jag vara psykiskt stark och inte vara destruktiv men det är ju så himla svårt att sluta med självskadebeteende och mitt mående. Är bipolär samt har adhd. Hur i hela friden blir jag bra? Läkaren tror att det kan ta upp till ett år innan jag kanske blir godkänd för denna långa utredning.

Annons:
Jaquline
2/21/12, 4:58 PM
#1

Rätt diagnoser ska leda till rätt behandlingar, som i sin tur ska leda till att man ska kunna fungera/ må så bra som möjligt har jag förstått det som.

Men när diagnosen bidrar till motgångar för att kunna genomföra det man vill så har ju någonting, enligt mej, gått fel på vägen.

Jag har adhd och får i princip inte ta körkort varken nu eller någonsin, bara det är ett simpelt exempel.

Självskadebeteendet håller jag med dej, det är förbannat svårt att bli av med helt. För vissa ändrar det ju form istället för att verkligen bli kvitt!

Jag hoppas att det kommer gå bra för dej och att du får genomgå utredningen!

[Alyz]
2/25/12, 11:20 PM
#2

Något som kan stärka en psykiskt är att skriva i en "må-bra-bok". Jag fick det av en psykolog för att vara mer positiv och säker i mig själv. Det stärker också tycker jag. Det påverkar ju jättemycket i hela kroppen bara de.

Du kan söka på nätet hur en "må-bra-bok" fungerar och hur man ska göra. Hoppas det hjälper. Glad

[Vargöga]
2/26/12, 8:22 AM
#3

Tack, jag skall kolla upp det. :-)

Upp till toppen
Annons: