Annons:
Etikettbehandling
Läst 2855 ggr
gris3n
2012-02-19 10:26

beställningsstopp

är det någon mer än jag som märkt av beställningsstopp av ritalin 20 mg?  det har varit svårt att få tag på den medicinen ett tag, men nu i fredas sa de på apoteket att det är fullständigt beställningsstopp och att jag borde be läkaren skriva ut en annan styrka istället.

jag undrar om någon kanske hört eller rent av vet mer än mig, och om någon vet varför det är stopp på just den medicinen?

Annons:
[rolnor]
2012-02-20 20:25
#1

Jag har haft problem med stezolid 10mg, andra styrkor har gått att få. Tydligen nåt fel vid fabriken och nya ägare tror jag, har mått skit på nätterna, men nu ska det vara åtgärdat i alla fall, puhhhh….

Magrat
2012-02-23 23:40
#2

Först och främst till TS: Förlåt för lite trådkapning, vet inte vilken medicin du menar men jag har märkt av beställningsstopp på på min vidbehovsmedicin, det kanske har ett samband om det är samma tillverkare? Enklast måste väl vara att be läkaren att skriva ut fler tabletter men i lägre styrka?

#1 Är det åtgärdat? Jag fick rusa runt till vartenda jäkla apotek i hela stan tills jag hittade ett som faktiskt hade stesolid i 10mg. Fast då var det i ett 50pack som inte täcktes av högkostnadsskyddet och verkade vara beställt av apoteket själva. Tack och lov så var det ingen viss period mellan att ta ut medicinen, men det hade varit värre att behöva jaga läkaren igen för att trilskas om nya recept. Du verkade lite insatt så undrade mest om du visste när det skulle blivit åtgärdat? För jag hämtade min medicin bara för en vecka sedan och då fanns det som sagt ingenstans förutom i den där jätteförpackningen.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[rolnor]
2012-02-24 00:26
#3

Det är åtgärdat nu, ring till apoteket och fråga var den finns.Glad

Upp till toppen
Annons: